Hej! Undrar om någon har nån uppfattning om vad det kan vara för problem med tomgången på min 740 GLt!? Då den står på "tomgång" så vandrar den i varv och gasar upp av sig själv. Den ligger ungefär mellan 500varv och 2100 med jämna mellanrum. Sökte felkoder och fick fram koden 1-2-1 (ingen signal från luftmassemätare), bytte den men problemet kvarstår... Var ska jag börja söka fel?
Tempgivaren? Nollat felkoderna, Tagit ur säkring 1 i några minuter Rengöra tomgångsmotorn? Hade samma på min men då pluggade jag tomgångsmotorn o då blev den stabil...
löst än? Har typ samma problem fast ligger vid 1500 varv och dippar ibland när den är varm.. skall rengöra tomgångsmotorn imorrn, om inte det funkar skall jag testa med en ny LMM. Och det krasslar till ibland på tomgången, vet inte exakt vart ifrån inu dock..
Tempgivaren? Nollat felkoderna, Tagit ur säkring 1 i några minuter Rengöra tomgångsmotorn? Hade samma på min men då pluggade jag tomgångsmotorn o då blev den stabil...
bara o ta bort tomgångsmotor och blåsa rent med tryckluft
Har masat in 5-56 i den men ingen skillnad, den drar hur fint som helst när man drar på 12volt till den, men om man klämmer ihop slangen mellan den o insuget lugnar bilen sig till en 900 varv..
kollat databoxen? (: hade något liknande problem med en bil ... bytte allt som hade med tomgång o göra, visade sig att det var databoxen som hade fått något slags anfall
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
kollat databoxen? (: hade något liknande problem med en bil ... bytte allt som hade med tomgång o göra, visade sig att det var databoxen som hade fått något slags anfall
Haha okaj, nej, tänker nog bara plugga tomgångsventilen .. eller rättare sagt, slangen
Haha okaj, nej, tänker nog bara plugga tomgångsventilen .. eller rättare sagt, slangen
okey (:
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
okey (:
Skall bara ha den ett litet tag, få genom den i besiktningen och så, massa problem men det får man ta sig an verkar inte finnas så många GLT längre..