3069
Sök

Demontera tändlås, Mercedes 190E 1,8 - 93.

13 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
Hej, kollat runt lite här på forumet men inte riktigt hittat vad jag söker.. det är så att tändlåset helt har lagt av på min 190, prövat allt de "logiska" med att rucka på nyckeln, ratten knacka på låset etc. Men utan framgång..
Det jävliga i situationen är att bilen står hos en kompis å det börjar vara lite drygt att okupera hans garageuppfart, men det är ju så fiffigt att bilen inte ens går att rulla då man måste vrida på nyckeln för att få ut parkeringen från automaten.. hmm

som jag förstår sedan tidigare måste man altså ha två stift med okänd omkrets att sticka in i hålen i tändningslåset samt kunna vrida nyckeln till snäpp 1 eller 2 för att kunna dra ut låset normalt.. men det faller ju redan där då jag inte kan vrida nyckeln alls..

någon som har några knep för hur det ska gå till? måste väl gå att borra ur något låsstift eller liknande, men hur får jag då ur rattlåset och låset på automaten?

Tacksam för svar! smile

Forummoderator
17 996 Inlägg
8 februari 2011
Mercedes tändningslås ger upp ibland. Tyvärr. Hade i din sits gått lös på det med våld/skruvmejsel/tänger osv. Så kan du ju köra bilen sen. Lådan ska väl gå att flytta från P genom att lyfta upp nån liten spärr om du tittar under "växelkulissen" Fast rattlåset är ju kvar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök