3319
Sök

BMW E34 Touring

Ett långtidprojekt där jag fixar och trixar med bilen efter egen smak och behov. Sedan tillkommer byten av slitage delar med mera. Det som står på schemat för tillfället är lite allmänt småpyssel för ett ännu bättre utseende.

Biltokig ingenjör
505 631 Visningar
Uppdaterades senast 2 mars 2016
Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
23 december 2013
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:
Mätarringarna blev tokbra! De ser matta ut? Är de inbillning eller är dom det? Mina är blanka, och jag är inte helt förtjust i det.

Tack! De är matta, precis som det ser ut smile

Tog en provsväng idag och det kändes bra samt lite "sportigare" på något vis smile

Ja, när de är matta så får man lite vibbar av mätarhuset som sitter i m5 e39 smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 december 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Snyggt! smile

Tackar!

BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:
BOLIN_ skrev:
Ringarna höjde verkligen utseendet på mätarhuset från tråkigt till riktigt trevligt! smile

Haha, tråkigt vet jag inte. Men normala och lite halvt oansenliga till "ögongodis" wink

Ja men precis wink

Haha wink

PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:
Mätarringarna blev tokbra! De ser matta ut? Är de inbillning eller är dom det? Mina är blanka, och jag är inte helt förtjust i det.

Tack! De är matta, precis som det ser ut smile

Tog en provsväng idag och det kändes bra samt lite "sportigare" på något vis smile

Ja, när de är matta så får man lite vibbar av mätarhuset som sitter i m5 e39 smile

Det har jag faktiskt inte tänkt på innan tongue Googlade lite och när du säger det så får man det smile
Senast redigerat av AD_ (23 december 2013)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 februari 2014
Har det hänt något mer eller har du fullt upp med skolan? smile

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:

Det har varit fullt upp med både skola, jobb och lite av varje. Så det har tyvärr inte hänt något speciellt på ett tag.
Däremot fick jag hem lite snuskbilligt xenon häromdagen. Så ska förhoppningsvis få bort felmeddelandet om trasigt halvljus. Passar även då på att uppgradera helljuset från 35w till 55 xenon smile

Ska väl även försöka mig på att bygga ett verktyg till silentblocksbussningarna när jag får lite tid över. Kommer få tillgång till lite roliga verktyg och maskiner via universitetet smile

I övrigt är det inte mycket annat på gång tongue

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 februari 2014
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:

Det har varit fullt upp med både skola, jobb och lite av varje. Så det har tyvärr inte hänt något speciellt på ett tag.
Däremot fick jag hem lite snuskbilligt xenon häromdagen. Så ska förhoppningsvis få bort felmeddelandet om trasigt halvljus. Passar även då på att uppgradera helljuset från 35w till 55 xenon smile

Ska väl även försöka mig på att bygga ett verktyg till silentblocksbussningarna när jag får lite tid över. Kommer få tillgång till lite roliga verktyg och maskiner via universitetet smile

Trevligt, du får bjuda på lite bilder på hur resultatet med xenonet blir! smile

Okej, är bussningarna dåliga?

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:

Det ska vi ordna! smile
Har ett lite otrevligt klonk ibland från de bakre regionerna. Svårt att avgöra exakt vad det är. Finns 2 bussningar liggandes så ska prova om det är dom smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 februari 2014
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:

Det ska vi ordna! smile
Har ett lite otrevligt klonk ibland från de bakre regionerna. Svårt att avgöra exakt vad det är. Finns 2 bussningar liggandes så ska prova om det är dom smile

Hur beter den sej när du kör, är det bara klonkande eller känns den svajig också?

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:

Det ska vi ordna! smile

Hur beter den sej när du kör, är det bara klonkande eller känns den svajig också?

Inte spec. svajjig med 17" vad jag kommer ihåg. Åkt med ballongdäck ett tag nu tongue Det blir ofta ett klonk precis efter när man tar dragläge och börjar rulla iväg på ettan, i vissa fall även ett klonk närjag växlar till tvåan och släpper upp kopplingen. Ljudet är allt som oftast mer åt den metalliska hållet, men svårt att beskriva.
Går även att provocera om man ligger på 1:an och pumpar med gasen.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 februari 2014
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:

Det ska vi ordna! smile

Inte spec. svajjig med 17" vad jag kommer ihåg. Åkt med ballongdäck ett tag nu tongue Det blir ofta ett klonk precis efter när man tar dragläge och börjar rulla iväg på ettan, i vissa fall även ett klonk närjag växlar till tvåan och släpper upp kopplingen. Ljudet är allt som oftast mer åt den metalliska hållet, men svårt att beskriva.
Går även att provocera om man ligger på 1:an och pumpar med gasen.

Det sista låter iaf som silentblocken. Min var jäkligt svajig, känslig för vinddrag rent av, och då var det hundbenen som var tokslut.

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
Har tyvärr som vanligt varit fullt upp med plugg, så det har inte hänt något speciellt. Egentligen redan visat detta en gång, men alltid något smile
Plockade bort växelspaks damasken när jag väntade på svar hur jag skulle göra med dem. Fick som sagt tillbaka pengarna och fick även behålla damaskerna. Dock har jag inte fått tummen ur att sätta tillbaka den.
Men nu innan OS-finalen i hockey passade jag på.

Gamla slitna
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-713e780a7e17648caaf967f3d931bfc0.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-4d784fa8bb7b9da68e0109715d63c2a4.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-f7825f81f1daaadf77de802bc193333b.jpg

Nytt och fräscht smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-5ba6ab85f249ce2b3b72a44b7971b35a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-a091be95fab6fa2c0d729d11fb3c5797.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135394/135394-ec23360c78f2b3d023550e9f013abbaa.jpg

Får se om det blir något mer idag eller inte. Nu är det iaf hockey som gäller wink
Senast redigerat av AD_ (23 februari 2014)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
23 februari 2014
Hockeyn var bortkastad tid! wink Det blev snyggt med överdraget smile Jag vill ha svart inredning jag också tongue

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
Hockeyn var bortkastad tid! wink Det blev snyggt med överdraget smile Jag vill ha svart inredning jag också tongue

Haha, ja! Men inte illa pinkat med ett silver wink Kanada var i en klass för sig iår.
Tack! smile Det är snyggast i mina ögon, även om det blir lite varmt på sommaren tongue Men har grått innertak som jag gärna skulle vilja ha svart smile
Marcus_89 skrev:
Snyggt! smile

Tackar! smile

2 763 Inlägg
23 februari 2014
Snyggt Adam! smile

Volvo - For Life

600 Inlägg
23 februari 2014
BOLIN_ skrev:
Snyggt Adam! smile

Totally agree! big_smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Snyggt Adam! smile

Benzin-rider skrev:
BOLIN_ skrev:
Snyggt Adam! smile

Totally agree! big_smile

Tack och bock grabbar! smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
24 februari 2014
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:

Haha, ja! Men inte illa pinkat med ett silver wink Kanada var i en klass för sig iår.
Tack! smile Det är snyggast i mina ögon, även om det blir lite varmt på sommaren tongue Men har grått innertak som jag gärna skulle vilja ha svart smile

Jag tycker att det var mest ett gäng velpellar på plan som inte var särskilt sugna på att kliva fram och göra något. Alla väntade på att någon annan skulle ta på sej rollen som den som försökte bryta sej in på mål. Men jag såg å andra sidan bara 3:e perioden också tongue

Jo, man vill ju ha alltsammans svart förstås. Men jag vill gärna ha det delade baksätet kvar också och då är det lite svårare att få tag på inredningen i bra skick hmm

m5portal.com
m3portal.com

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Har lite problem med Check Controllen i bmw:n

Jag har som sagt kört med xenon i halvljuset på den länge. Fått felmeddelande om att halvljuset är trasigt, då xenon drar mindre ström än halogen. Men inte orkat brytt mig fram tills nu. Så fixade grejer till det för att få bort meddelandet. Trots det är felmeddelandet kvar. Jag provade att peta dit 55W xenon ballastrar som drar ungefär lika mycket ström som en halogen lampa, dvs. 4,5 ampere. Får fortfarande felmeddelandet.
Till slut provar jag att sätta dit en halogen lampa som ska fungera utan felmeddelande, men får felmeddelande ändock.

Kan även sporadiskt få meddelande om att bromsljuset är trasigt, även om det fungerar. Det har oftast bara hänt när det ar varit riktigt kallt ut -20 grader.

Några tips på vad det kan vara? Jag har öppnat LCM:en och kollat efter dåliga lödningar, men kan inte se något alarmerande. Googlat utan några större träffar förutom tips om LCM:en
Senast redigerat av AD_ (26 februari 2014)

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
PHrnfeldt skrev:
AD_ skrev:
PHrnfeldt skrev:

Jag tycker att det var mest ett gäng velpellar på plan som inte var särskilt sugna på att kliva fram och göra något. Alla väntade på att någon annan skulle ta på sej rollen som den som försökte bryta sej in på mål. Men jag såg å andra sidan bara 3:e perioden också tongue

Jo, man vill ju ha alltsammans svart förstås. Men jag vill gärna ha det delade baksätet kvar också och då är det lite svårare att få tag på inredningen i bra skick hmm

Haha, då är vi två wink Var ungefär så hela matchen tongue

Det kan jag tro hmm

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
26 februari 2014
AD_ skrev:
Har lite problem med Check Controllen i bmw:n

Jag har som sagt kört med xenon i halvljuset på den länge. Fått felmeddelande om att halvljuset är trasigt, då xenon drar mindre ström än halogen. Men inte orkat brytt mig fram tills nu. Så fixade grejer till det för att få bort meddelandet. Trots det är felmeddelandet kvar. Jag provade att peta dit 55W xenon ballastrar som drar ungefär lika mycket ström som en halogen lampa, dvs. 4,5 ampere. Får fortfarande felmeddelandet.
Till slut provar jag att sätta dit en halogen lampa som ska fungera utan felmeddelande, men får felmeddelande ändock.

Kan även sporadiskt få meddelande om att bromsljuset är trasigt, även om det fungerar. Det har oftast bara hänt när det ar varit riktigt kallt ut -20 grader.

Några tips på vad det kan vara? Jag har öppnat LCM:en och kollat efter dåliga lödningar, men kan inte se något alarmerande. Googlat utan några större träffar förutom tips om LCM:en

En sak du kan göra är att se över alla jordpunkter. Har du dålig jord så söker strömmen andra vägar och du kan få helt vansinniga fel ibland. Problemet bottnar nog i något annat, men det är ju det billigaste du kan göra.

m5portal.com
m3portal.com

Sök