3848
Sök

Tankat E85 men får felmeddelande

1 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej!
Lite smått panikslagen då jag köpt min första bensinbil. Har tankat E85 men får nu check engine meddelande. Efter att ha undersökt mer så verkar det som att jag skulle tankat minst bensin 91. Är det någon som vet vad som behöver göras från mitt håll?

Forummoderator
26 413 Inlägg
för 2 timmar sedan
Lite svårt att svara på när du inte skriver vad det är för bil det handlar om..

Varför tankade du E85 överhuvudtaget? Av misstag? Och hur mycket?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 362 Inlägg
för 2 timmar sedan
vad har du gjort skriver du?  tankat E85  i en bensinbil..?!  väldigt dålig ide   vad fick dig att tro att det var en bra lösning?
då fattas det cirka 30% bränsle  då e85 har sämre energi innehåll..      du får tömma tanken och tanka bensin helt enkelt och minst 95oktan  hopppas du inte har en direktinsprutad bensinbil för det kan få följder

Kör fort så hinner inget hända...

2 407 Inlägg
för 2 timmar sedan
Iceman98 skrev:
Hej!
Lite smått panikslagen då jag köpt min första bensinbil. Har tankat E85 men får nu check engine meddelande. Efter att ha undersökt mer så verkar det som att jag skulle tankat minst bensin 91. Är det någon som vet vad som behöver göras från mitt håll?

Du menar alltså att du köpt en bensinbil och blivit förvånad av att den felande när du tankade ett helt annat bränsle?

4 174 Inlägg
för 2 timmar sedan
Går den bra kan man köra vidare men undvik att städigt fullgaspådrag, direktinsprutning är inte någon skillnad bara mumma då den begränsar sotbildning, när det är mindre än en halv>3djedel tank kvar så fyller man på med bensin med 91 oktan eller högre

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

4 174 Inlägg
för 1 timme sedan
Men det är ju Lördagkväll så skål biljäkel

big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök