2108
Sök

Fladdrar vid ladd och skjuter kolkanisterslangar 940 b230fk-95

96 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
hejsan       

äger en 945 -95
b230fk som har chip och laddar ca 0.8 annars standard

^har rullat snart 30k

*har altid gått som en klocka men igår när jag startade och körde iväg så helt plötsligt så typ hör man att det "fladdrar" lite som ett papper i stark i stark vind när jag får ladd när det ligger på vackum/tomgång/står stilla o varvar låter det inte

*dessutom skuter den bort dom 2 slangarna som går ner till kolkanistern hela tiden

*har märkt att det är ganska mycket olja från vevhusventen i slangen mellan turbo o lmm ( självklart är turbon kladdig med)

*i prestanda har jag inte direkt märk någon skillnad mer än kanske lite mer "flåsande" motor
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*misstänker igensatt vevhusvent? är det bara att ta bort insug och sen rengjöra den svarta lådan med slangar och det?

har inte hunnit felsöka mer än
*oljan är bytt för inte länge sen
*den har olja/kylarvatten (som har normal färg/nivå)
*har kännt på turbon nån mm upp o ner inget i sidled och inget framotillbaka
*känt efter läckage
*drog ut lmm och den gick mycket sämre=fungerar

hjälp uppskattas verkligen då detta är en bruksbil jag inte kan vara utan
MVH reebstyle
Senast redigerat av reebstyle (9 februari 2011)

Tekniker
624 Inlägg
10 februari 2011
Låter lite underligt det med att den skjuter slangarna till kolkanistern, hör inte den ihop med luftningen till tanken ???  Det är bara att rengöra vevhusvent om du nu misstänker att det är igensatt. jepp under insug mot motorn.

96 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
ska rengöra vevhusventen men tycker inte det borde skuta bort slangarna hmm sen att det fladdrar på turbo sidan (låter det som innifrån bilen där det hörs bäst) har protryckt o allt hmm

Tekniker
624 Inlägg
10 februari 2011
kolla så att downpipe sitter ordentligt. kan du säga vad du menar med Fladdrar....

96 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
jadu det är det lättaste sättet jag kan beskriva ljudet på lite som ett papper i stark vind om du förstår?  downpipe o det sitter som det ska hmm

JUSTE upptäkte idag att tomgången ligger lite halvoroligt mellan 800-1000 rpm nu

Sök