2468
Sök

Hur fungerar SAAB's AVR ?(advanced voice recognition)

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Har köpt mig en SAAB 9-3 sc AERO -06 med all tänkbar utrustning förutom navigatorn.
Läste lite i intruktionsboken om avr. Står att det ska gå att med rösten styra: telefonen, cd, radio, navigator. Navigatorn har jag som sagt ingen. sad Men nu till mitt lilla dilemma: Får den bara att fungerar till telefonen. d.v.s trycker på avr-knappen på ratten och sen säger den olika kommandon som gäller m.m. Men hur får jag den att fungerar med cd/radio? Eller fungerar detta endast om man har navigatorn? Tycker det ändå borde fungerar till cd/radio då det fungerar till telefonen....
Någon som har tips?

Tack på förhand för alla svaren! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Någon som jobbar saab eller nåt som kanske vet??  Orkar inte köra inom saab och stå i kö 30min för bara detta! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

876 Inlägg
11 februari 2011
Står det inte i instruktionsboken någonstans vilka kommando man ska använda för dem olika grejerna? Testat med att bara säga CD-player eller CD för att starta den?

I morsans Honda Civic kan man också styra det mesta med rösten men kvinnan i bilen (datorn) är som dem flesta andra kvinnor. Skiter i vad man säger och gör som hon vill ändå. Kan ju dock hoppas det funkar bättre i din Saab med rätt kommando.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
lindell90 skrev:
Står det inte i instruktionsboken någonstans vilka kommando man ska använda för dem olika grejerna? Testat med att bara säga CD-player eller CD för att starta den?

I morsans Honda Civic kan man också styra det mesta med rösten men kvinnan i bilen (datorn) är som dem flesta andra kvinnor. Skiter i vad man säger och gör som hon vill ändå. Kan ju dock hoppas det funkar bättre i din Saab med rätt kommando.

Har testat säga dom gällande kommandorna för cd/radio, men det är precis som den är låst till telefonen. Säger jag typ cd eller nåt annat som ska fungerar säger den att det inte är ett giltligt kommando och säger vilka kommandon som fungerar typ, slå, röstmemo, eller vad fan det är.. bara telefonkommandon..
Så frågan är om den är låst till telefonen och att det bara är dom ssabarna med navigator som får det att fungerar med cd/radio också!?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

876 Inlägg
11 februari 2011
NeOx skrev:
lindell90 skrev:

Har testat säga dom gällande kommandorna för cd/radio, men det är precis som den är låst till telefonen. Säger jag typ cd eller nåt annat som ska fungerar säger den att det inte är ett giltligt kommando och säger vilka kommandon som fungerar typ, slå, röstmemo, eller vad fan det är.. bara telefonkommandon..
Så frågan är om den är låst till telefonen och att det bara är dom ssabarna med navigator som får det att fungerar med cd/radio också!?

Bra fråga, jag har faktiskt inte koll på men det vore kanske inte helt omöjligt att det är så. Skicka iväg ett mail till Saab och kolla så slipper du stå i kö smile

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
lindell90 skrev:
NeOx skrev:
lindell90 skrev:

Bra fråga, jag har faktiskt inte koll på men det vore kanske inte helt omöjligt att det är så. Skicka iväg ett mail till Saab och kolla så slipper du stå i kö smile

kan man iofs också göra! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Sök