2741
Sök

Chrysler 300m 3.5l vs cadillac sts v8 1999 och nyare

187 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
hej jag är inne på att skaffa större brukis är inne på en 300m eller en cadillac sts 1999 eller nyare..nån som har bra erfarenheter av dom eller dåliga

det är inte farten som dödar det är de plötsliga stoppet

440 Inlägg
13 februari 2011
Hej!

Om du vill köpa en Cadillac Seville STS så bör du inrikta dig på en -00 eller nyare, toppen går lätt på -99. Men annars en sjukt snygg och bra bil som sällan krånglar, ha dock i åtanke att dom enbart kommer med V8:or = dyrt för en brukis.

Chrysler 300M = Om du köper en 2,7:a, se till så att den är servad OFTA, och då menar jag verkligen OFTA, den motorn har trånga oljekanaler som lätt klabbar ihop och förstör hela motorn! Jag hade nog inriktat mig på en 3,5:a även om dom drar aningen mer i bensin, men då är frågan om det inte är bättre med en Cadillac STS? Båda är egentligen robusta och hållbara, nu gäller det att du bestämmer vilken som är snyggast. Cadillacen är även lite dyrare ju.

Mvh
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

134 Inlägg
13 februari 2011
Ett problem med dom tidiga 300m är lådorna,  Inte allt för ovanligt att dom har rasat,  tror att de va 00 som dom kom med en ny bättre låda.

2 182 Inlägg
13 februari 2011
Utan att vara partisk så tycker jag du ska gå på Cadillacen.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

440 Inlägg
13 februari 2011
Nej, dom är precis lika robusta som vilken annan automat som helst, en vidareutveckling på Voyager-lådorna, och Voyager-lådorna är heller inte veka, bara man sköter om dom vilket många inte verkar göra. Det är dock ett faktum att A604-automaten i början av 90-talet var skit.

Under åren kom flera uppgraderingar i både lådan samt mjukvaran, varav -96 och uppåt har uppgraderad mjukvara. Det sägs även att från och med 2001 tog "majoriteten" av problemen slut då Chrysler introducerade en hel rad med nya bilmodeller.

Det kvittar vilken årsmodell du köper av 300M, men det är ju klart att föredra en "senare årsmodell" pga. standard barnsjukdomar som finns på alla bilars första årsmodeller.

440 Inlägg
13 februari 2011
Frågan är egentligen priset, Cadillac = dubbelt så dyr men dubbetl så snygg också wink

Maskinmässigt så är dom likvärdiga i "hållbarhet".

2 182 Inlägg
13 februari 2011
chryslerstratus skrev:
Frågan är egentligen priset, Cadillac = dubbelt så dyr men dubbetl så snygg också wink

Maskinmässigt så är dom likvärdiga i "hållbarhet".

Förvisso, men man får mycket bil för pengarna ändå.
Cadillac STS från 99 kan man få för 80 000:- och då är den oftast inte vinterkörd.
Chrysler 300M finns från 20 000:- och uppåt, de med större motoralternativ verkar va lite dyrare.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

120 Inlägg
14 februari 2011
Av vad jag har hört så är Northstar V8an i STS:en ett starkt argument för att välja Cadillacen. Urstark och enligt ägare med ägg under pedalen går dom snålt.

187 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
bensin skiter ja i om ja åkte impala ss-94 som brukis för några år sedan så klarar ja någ det nu med...jag vill ha en piggare å lite mer lyxkänsla än det är i min stratus å focus

2 182 Inlägg
19 februari 2011
rekord61 skrev:
bensin skiter ja i om ja åkte impala ss-94 som brukis för några år sedan så klarar ja någ det nu med...jag vill ha en piggare å lite mer lyxkänsla än det är i min stratus å focus

För lyx så köper du ju Cadillacen smile

-Johnny Bravo

187 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
jo det är la så men kollar man priserna så går en sts runt 00 på 70000 om man ska ha en vettig och 300 kostar runt 50000 om man ska ha 3.5 med samma utrustning och om man kollar efter lågmilare det är min största fundering vilken är mest prisvärd

Sök