Äntligen har turbo klubben bokat Knutstorp den 10 april, Med detta vill jag påminna er om att sista betalnings dagen är den 10 mars !!!!
Våren börjar som alltid med en banträff på klassiska Knutstorp. Tänk på att du måste betala in medlemsavgiften minst en månad innan träffen, alltså senast 10:e mars för att få deltaga. Giltigt medlemskort och ifylld säkerhetsblankett är ett måste för att få köra på banan. Säkerhetsblanketten hittar ni som vanligt under "arkiv" på hemsidan (www.stcs.nu) Tänk också på att man på Knutstorp kräver att alla i bilen har hjälm på sig på banan. Cykelhjälm är okej för barn vid familjekörningen.
Alltså, fixa inbetalningen NU!!
Samkörningar kommer jag skriva upp senare! Håll koll!!!
JAG LÄNGTAR !!
Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?
En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.
& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !
mvh Kristian
Nej det finns inga sådana krav eftersom banan ej nyttjas under "tävlingsform" (tidtagning etc) vilket underlättar regelverket oerhört. Till detta tillkommer att trafikregler anammas (man blinkar vid omkörning exempelvis) m.m.. Det finns mer info om detta på STCS's forum.
För mig, som ska köra på banan i år igen (tror jag) så gäller min egen försäkring(SAAB / If). Detta efter samtal med bolaget och godkännande från högre ort på bolaget. Trevlig telefonist och herre dessutom som visade förstående...
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Har ni löst den lagstadgade försäkrningsbiten i år då ?
En motortävlingsförsäkring krävs utav arrangören enligt svensk lag.
& jag e fortfarande nyfiken på vem som försäkrar era förare under dagen eftersom du ej nämnt detta !
mvh Kristian
Nej det finns inga sådana krav eftersom banan ej nyttjas under "tävlingsform" (tidtagning etc) vilket underlättar regelverket oerhört. Till detta tillkommer att trafikregler anammas (man blinkar vid omkörning exempelvis) m.m.. Det finns mer info om detta på STCS's forum.
För mig, som ska köra på banan i år igen (tror jag) så gäller min egen försäkring(SAAB / If). Detta efter samtal med bolaget och godkännande från högre ort på bolaget. Trevlig telefonist och herre dessutom som visade förstående...
Det där försökte jag påpeka förra året gick tydligen inte hem då heller
Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen: Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.
Vad får du ut av detta - var samma visa förra året
Varför lägga ner så mycket jobb på något du förmodligen inte ens är engagerad av - nämligen saab bilar.
Eller du tror kanske att vi inte vet bättre,som trots allt har varit med en hel del år ??
Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:
Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.
Det får du nog kolla upp lite bättre då när du nu ändå har lagt ner tid på det andra, Vi kör varken acc-test eller konbane körning under Saab träffen på Knutstorp !! Please, kom dit om du har frågor och ställ dem till Crewn ist.. Nästa år kommer det bli samma visa igen !!! Känner det på mig.
Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN
Kul.. då Jag ringde o frågade bolaget som har Saab-försäkringen:
Ni har två tävlingsmoment under dagen, acc-test & konbana... då gäller ej er försäkring under hela dagen.
Har vi acc-test och konbana?! Det har jag helt missat. Var ser du detta?
Trådar från "Postat: fre, 2006-apr-21, 07:30" gäller ej för den har jag sett. Jag hittar nämligen inget på klubbens medlemssektion om detta vilket känns underligt.
Väntar med spänning!
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Kommer oxå dock troligtvis antingen i egen bil av annat märke (som får parkera i skamvrån) eller co-driver med svågern i hans 9000 med extra krydda
samköra? Eller ni åker inte ifrån Hässleholm? Hör av dig i veckan ang det andra vi snacka om när du har tid!
Utgår från Sösdala den dagen så antar vi kör ner till Höör o vidare därifrån sen Ska höra me honom så kanske vi kan styra upp nåt Hör av mig ang det andra senare..