3328
Sök

Elhiss hoppat ur sitt läge på Saab 9-3 aero ss 04

25 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
Hejsan. igår när det var fruset och jag skulle hissa ner så hoppade rutan ut sitt läge. motorn går men får inte ner rutan. vad kan jag göra? vad kostar det att reparera? Den skall in på verkstad snart för ett bromsbyte. blir allt mkt dyrare om dom tar en titt på det? MVH Jonathan

2 271 Inlägg
12 februari 2011
Har du tur är det nåt du kan kolla/fixa själv.

Här har du i alla fall beskrivning av demontering av dörrsidan om du är sugen.
http://www.saabcentral.com/~viscouse/SG … emoval.pdf

25 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
okej! kanske hinner kolla det men annars hur mkt skulle det kunnas tänka kosta?!

2 271 Inlägg
12 februari 2011
Joniz_745TIC skrev:
okej! kanske hinner kolla det men annars hur mkt skulle det kunnas tänka kosta?!

Beror ju helt på vad som är trasigt så svårt att spekulera faktiskt.
Men i "vanlig" ordning lär dom ju ta sedvanliga 1500kr i att felsöka.yikes
Sthlms priser dock, (c:a 1100kr tim) lär va billigare hos dig.

Men snacka med dom så kan du säkert då till en bra deal.smile

Lycka till.

25 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
hehe lite väl saftigt. saken är det att jag alltid går till en äkta Roy och Roger verkstad med 2 anställda. bytta motor på en ford sierra där en gång. motorbytet plus själva motorn 5000 kr! så förhoppningsvis kan det inte bli så mkt dyrare än själva bromsbytet runt om!

2 271 Inlägg
12 februari 2011
Joniz_745TIC skrev:
hehe lite väl saftigt. saken är det att jag alltid går till en äkta Roy och Roger verkstad med 2 anställda. bytta motor på en ford sierra där en gång. motorbytet plus själva motorn 5000 kr! så förhoppningsvis kan det inte bli så mkt dyrare än själva bromsbytet runt om!

Men dåså!smile lär inte bli så farligt med andra ord. Bereonde på vilken del som är trasig
eller om det är nåt som går att fixa utan nya delar.
Senast redigerat av lingua (12 februari 2011)

25 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
ja alltså motorn går ju. det hör jag. det är som att den har hoppat ur sin kugg? så det borde ju gå utan att byta något!

Sök