Då kör vi!
Denna bil fick jag av en vänlig man som gav den till mig på ett vilkor: att jag ska göra nåt vettigt av den!
Denna bil har först gått i Sverige i cirka 10år, sedan såldes den till en rikemansgubba i Venezuela där den sedan gick i 10-15år. Väl i Venezuela så lackerades bilen (riktigt dåligt, rinningar och massa ojämnheter från färgen).
Efter de 10-15åren så köptes bilen tillbaka till Sverige av chefen på volvo i Upplands Väsby, sedan dess har bilen bara blivit lätt körd på sommrarna. Dock så tog karossen lite lätt med stryk av sanden i Venezuela som inte blivit lagat.
ProjektetBilen kommer utseendemässigt att återställas så gott som möjligt till originalskick, visst så kommer det bli andra fälgar men vad det blir för några är obestämt. Under huven så kommer det att bli en b20 som kommer bli vässad istället för b18motorn. Inredningen kommer bestå av sportstolar i fram, med original bakdyna allt kommer att täckas med något relativt stryktåligt tyg, men vill ändå behålla så mycket som möjligt original i övrigt.
1.Lackera bilen till Volvo original pärlvit.
2.Börja med inredning.
3.Sätta ihop ett billigt men bra ljudsystem
4.Renovera originalmotorn (B18) sedan montera den så bilen är körbar
5.Renovera B20 motorn samt börja trimma den
Ungefär hur min checklista ser ut nu, men kommer fyllas på hela tiden tror jag.
Bilder på bilen i sommras
Dagen innan den kom hem.
Nu är alla skärmar borttagna samt alla däck lagade.
Fler bilder kommer inom 3 veckor då jag har mycket skola och lite andra småprojekt på gång!
Ha det bra och kommentera snällt!