2549
Sök

Audi 100 2.3E c4 -91 går ojämnt vid gaspådrag

39 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
#1
tja, har ett litet problem med min audi, den har sina dagar kan man säga, i bland så är den ganska pigg och i bland är den slö som ett as och jag har kännt att när man accelererar så tvekar den liksom, man känner att den drar och sen helt plötsligt så tappar den kraft, sen kan den börja dra igen, har funderingar på om det kan vara lambdan? har inte provat att kopplat ur den än men är väldigt tacksam om någon kanske har nån aning om vad det kan vara så jag kan få nån ordning på bilen nån gång.


Svetsare.
164 Inlägg
15 februari 2011
#2
Säkert sliten i hela insprutningen, membran och hela den historien i pumpen kan få för sig att spöka till det sådär. Skulle rent generellt tippa på soppa bekymmer nånstans.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

39 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
#3
tror du det är så illa? det är ju inte mycket ojämnt den går men man känner det i alla fall


Svetsare.
164 Inlägg
16 februari 2011
#4
Mekanisk insprut är då ett helvete att hålla på med är ett jätte membran inne i pumpen som sköter vaccum samt bränsletryck vid gaspådrag, kan vara att det membranet är slitet eller dyligt.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 februari 2011
#5
Kollat efter tjuvluft? Hur är det med service, när är det gjort senast. Bränslefilter?
Börja med de enkla sakerna..



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

39 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
#6
servade den i somras vet jag men jag vet däremot inte när bränslefiltret är bytt men jag får väll försöka kolla upp det då


39 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
#7
nu har jag provat att kopplat ur lambdasonden och märker direkt skillnad på att den vart piggare så nu ska jag nog prova att köpa en ny lambda och se hur det går....smile


4 Inlägg
24 februari 2011
#8
Ta upp tändstiften och kolla dom. Vet inte hur det ser ut på dom motorerna men om tändstiften skruvas "genom" ventilkåpan kan någon av packningarna rund de hålen börjat läka, då får du olja på tändstiften och det brukar bli precis som du beskriver. En kompis till mig fick det felet på sin bmw 525 e34, då blev det precis så smile


4 Inlägg
24 februari 2011
#9
Får jag fråga hur långt du tar dig på full tank? smile Är i köptaget och har hittat en C4 2,3 men hittar inte någon som uppgivit bränsleförbruning.


39 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#10
jag vet inte riktigt hur långt jag kommer på en tank, men jag har räknat på att den ligger på 0,92 blandad körning:),

Nu går bilen riktigt igen, det var bara avgassystemet som läckte som ett soll, men tackar för svar



Sök