3712
Sök

Krock med snöhög.

74 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Tjena, vet inte om tråden ska ligga här eller på off topic? isåfall får ni gärna flytta den.
Till ämnet då.
Krockade min bruksbil då jag bara gled rakt fram i en sväng, bilen hamna rätt hårt på en snö/ishög.
Bilens front vart lite sne, motorhuv gick ej o stänga, kylaren gick hål i, balkar vid kylaren vart rätt så böjda, samt lite plast i fronten gick sönder.

Till saken, jag har endast halvförsäkring, vet inte om den täcker en sånhär skada?
för övrigt vart ingen i bilen skadad smile

74 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
ring och fråga.......

hade tänkt göra det dock är det inte öppet nu smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 februari 2011
du får stå för kostnaderna själv eftersom det var du själv som orsaka olyckan men hade du kört in i en bil hade försäkringsbolaget gått in och betalat

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

SÄNK MER!
389 Inlägg
15 februari 2011
det ska gå på vagnskadeförsäkringen har jag för mig. och den ingår inte i halvförsäkringen.

1 854 Inlägg
15 februari 2011
Du behöver hel om du orsakar olyckan själv.

711 Inlägg
15 februari 2011
ironhead skrev:
du får stå för kostnaderna själv eftersom det var du själv som orsaka olyckan men hade du kört in i en bil hade försäkringsbolaget gått in och betalat

Nu har han bara halvförsäkring,i bägge dessa fall så hade han stått utan ersättning.
Skulle han köra in i en annan bil så hade han fått stå för självrisken på den bilen.

huh?
10 427 Inlägg
15 februari 2011
Vissa försäkringsbolag har så att man kan välja till vagnskadeförsäkring till halvförsäkringen, dvs utan lull-lull som hyrbil vid skada osv. Kanske inte är allt för utbrett dock wink

Sök