Började lossa på framlyktorna här om dagen och konstaterade att jag troligen måste lossa på balken ovan för att få ur dem.. tycker dock att det borde bara vara att lyfta ur dem.
Någon som har lossa på dem förut som vet om man verkligen måste lossa på balken?
Den bilen borde ju ha likadana lyktor som jag har på min -86. Det ska bara sitta med 4 st M6 muttrar och sedan får man plocka bort blinkersen. Ingen balk behöver lossas.
Den bilen borde ju ha likadana lyktor som jag har på min -86. Det ska bara sitta med 4 st M6 muttrar och sedan får man plocka bort blinkersen. Ingen balk behöver lossas.
hm.. för jag har en kant jag måste över för att kunna få ur bak partiet från hållet så åt sidan går det inte att dra det
Det låter skumt, men jag har inte haft en -82 så jag kan inte säga säkert hur den ser ut vid lyktorna.
Okej ser ut som de nya lycktorna som du ser på de senare modellerna. inga rund lyktor med andra ord.
Sitter en plåt på baksidan med ett håll som en bit av lyktans bakre del går igenom så jag kan inte skuta den åt sidan framåt har jag en 0,5-1 cm förhöjning jag måste över, alltså behöver jag gå uppåt lite granna men då är balken ovan i vägen.
De ska bara vara att dra ut den om du lossa på muttrana..Ta gärna en bild innefrån oxå så man får se hur de ser ut.
Jo ska bara över den där kanten ^^ bilden trixade jag ut från fejan lite snabbt så jag har inga direkta möjligheter till fler bilder då jag inte kan ta fler just nu
Okej det funkade inte.. det som tar i är listen runt om lampan den går inte ta loss då några av de fästen jag måste lossa på sitter oåtkomliga.
ta i hårdare , jucka den upp och ner lite
Haha kommer ju bara dra sönder skiten ju xD
ne då det ska gå att få ut den ... men det kan va så att skruvarna på baksidan tar i mot plåten ... i värsta fall kan du ju lossa hela frontbalken. den sitter med 2 skruvar på sidan en skruv i mitten balken och kan va punktad längst ut på lysplåtarna
Jag har då bytt båda mina lyktor utan såna där problem. Har en plastlist på lykthusets ovansida, men den skruvas lätt bort. Fast iof kan två bilar av samma modell skilja litegrann förstås.