4001
Sök

Volvo 244 gl 1982 lossa på framlyktorna

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Började lossa på framlyktorna här om dagen och konstaterade att jag troligen måste lossa på balken ovan för att få ur dem.. tycker dock att det borde bara vara att lyfta ur dem.

Någon som har lossa på dem förut som vet om man verkligen måste lossa på balken?

Dance till you sleep!

21 761 Inlägg
16 februari 2011
Den bilen borde ju ha likadana lyktor som jag har på min -86. Det ska bara sitta med 4 st M6 muttrar och sedan får man plocka bort blinkersen. Ingen balk behöver lossas. smile

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Den bilen borde ju ha likadana lyktor som jag har på min -86. Det ska bara sitta med 4 st M6 muttrar och sedan får man plocka bort blinkersen. Ingen balk behöver lossas. smile

hm.. för jag har en kant jag måste över för att kunna få ur bak partiet från hållet så åt sidan går det inte att dra det sad

Dance till you sleep!

21 761 Inlägg
16 februari 2011
Det låter skumt, men jag har inte haft en -82 så jag kan inte säga säkert hur den ser ut vid lyktorna. hmm

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det låter skumt, men jag har inte haft en -82 så jag kan inte säga säkert hur den ser ut vid lyktorna. hmm

Okej ser ut som de nya lycktorna som du ser på de senare modellerna. inga rund lyktor med andra ord.

Sitter en plåt på baksidan med ett håll som en bit av lyktans bakre del går igenom så jag kan inte skuta den åt sidan framåt har jag en 0,5-1 cm förhöjning jag måste över, alltså behöver jag gå uppåt lite granna men då är balken ovan i vägen.

dålig bild på den:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … 3948_n.jpg
Senast redigerat av ckrudelux (16 februari 2011)

Dance till you sleep!

Mr White
1 072 Inlägg
16 februari 2011
De ska bara vara att dra ut den om du lossa på muttrana..Ta gärna en bild innefrån oxå så man får se hur de ser ut.

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Robban 245 skrev:
De ska bara vara att dra ut den om du lossa på muttrana..Ta gärna en bild innefrån oxå så man får se hur de ser ut.

Jo ska bara över den där kanten ^^ bilden trixade jag ut från fejan lite snabbt tongue så jag har inga direkta möjligheter till fler bilder då jag inte kan ta fler just nu tongue

Dance till you sleep!

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 februari 2011
lossa skruvarna sen är det bara att vinkla lampan lite och dra ut så gjorde jag på min 81:a

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
ironhead skrev:
lossa skruvarna sen är det bara att vinkla lampan lite och dra ut så gjorde jag på min 81:a

Låter iaf som en konkret plan ska prova smile

Dance till you sleep!

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Okej det funkade inte.. det som tar i är listen runt om lampan den går inte ta loss då några av de fästen jag måste lossa på sitter oåtkomliga. sad

Dance till you sleep!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 februari 2011
ckrudelux skrev:
Okej det funkade inte.. det som tar i är listen runt om lampan den går inte ta loss då några av de fästen jag måste lossa på sitter oåtkomliga. sad

ta i hårdare , jucka den upp och ner lite

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 februari 2011
om du inte är så himla rädd om bilen  kan du ju böja upp plåten som sitter ovanför lysena

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
turboforssen skrev:
ckrudelux skrev:

Haha kommer ju bara dra sönder skiten ju xD

Dance till you sleep!

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
ironhead skrev:
om du inte är så himla rädd om bilen  kan du ju böja upp plåten som sitter ovanför lysena

Då kan jag ju lika gärna skruva loss den xD

Dance till you sleep!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 februari 2011
ckrudelux skrev:
turboforssen skrev:
ckrudelux skrev:

Haha kommer ju bara dra sönder skiten ju xD

ne då det ska gå att få ut den ...
men det kan va så att skruvarna på baksidan tar i mot plåten ...
i värsta fall kan du ju lossa hela frontbalken.
den sitter med 2 skruvar på sidan en skruv i mitten balken och kan va punktad längst ut på lysplåtarna

21 761 Inlägg
16 februari 2011
Jag har då bytt båda mina lyktor utan såna där problem. Har en plastlist på lykthusets ovansida, men den skruvas lätt bort. Fast iof kan två bilar av samma modell skilja litegrann förstås. smile

115 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Ska ta ny tag på det hela vid gryningen då ljuset återkommer i större mängd.

Dance till you sleep!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
16 februari 2011
Jag lossade 10 par på en bilskrot för export till Bahamas (!) utan problem? Brukar ju ta ca 5minuter per lyse med hjälp av milt våld?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

115 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Tja.. ryka och dra var visst den ända metod som verkade bita för nu är den loss smile

Dance till you sleep!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 februari 2011
ckrudelux skrev:
Tja.. ryka och dra var visst den ända metod som verkade bita för nu är den loss smile

och gick den sönder ??????

Sök