Thunderbird88 skrev:
Gamla bilar är riktigt byggda punkt slut!
Varför kan vi inte komma tillbaka till tiden då ALLT hade smörjnipplar?
Hjullager? Känner folk som inte byggt lager på en gammal jänk på över 20 år. Utan bara fyllt på med fett genom smörjnippeln.
Gamla tiden var då man byggde saker för att de skulle hålla! Nu för tiden är det nästan så att bilindustrin är endast tillför att man ska kunna sälja skit dyra reservdelar.
Sedan har en äldre bil en personlighet!
Nu pratar jag absolut inte bilar från mitten 90-talet. Det är fortfarande nya bilar enligt mig.
Utan bilar från 70-talet och äldre, det finns själ i dom! Det är bilar som varit med om mycket, bilar som fortfarande hade stil, bilar som fortfarande hade kvalité!
Då fanns det inte dessa skit företag som sålde skräp till mormor Ros-marie och farfar Rune.
Hobby bil?
Jag skulle inte kunna tänka mig riktigt ha en nyare bil som hobby bil. Tycker min bil från 1988 är för ny för att kunna vara en riktig hobby bil i det sättet jag ser det på.
Alla ser ju självklart det annorlunda.
Men jag skulle nog inte kunna se mig sitta och frysa i en gammal 60-talare som knappt startar i -20C.
Jag uppskattar nyare bilar (90-tal och uppåt) för att de är fortfarande helt okej och de fungerar väldigt mycket bättre på vintern än en gammal jänk med gjutjärns v8.