OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Jag förstod det och du har ju rätt så sett, många äldre bilar är ju i dåligt skick.
Jag gillar ju gamla bilar pga deras konstruktion inte pga dom är gamla för det är ju mestadels jobbigt med rost och allt det innebär.
Jo allt mekaniskt blir ju genomgånget så den blir nog ganska driftsäker (definitivt driftsäkrare än en bmw
![roll](img/smilies/roll.png)
).
Faktiskt så går kapitäner väldigt bra i snö, min 59:a har rullat 4 vintrar i min ägo och den har trots sänkningen varit den överlägset bästa att köra både i halka och djupsnö.
Det är något som jag har så svårt att förstå "jag är bilintresserad, jag åker runt i en skabbig misskött vad som helst och försöker regelbundet plåga skiten ur den" är man då intresserad av bilar som sådana eller bara grisa runt på stan i allmänhet oavsett med eller utan färdmedel?
Gamla bilar oavsett vad någon påstår roligare konstrerade och trevligare att skruva med då dom oftast inte är så packade och inte har all denna elektronik som en hempulare kan ha svårare att felsöka.
Rost är tråååååkigt, jag är bilplåtis i grunden, kan plåtjobb med allt vad det innebär, men fy fan för rost.
Smala däck, inte så hetsig motorgång, jag har själv kört Rekord -62 en vinter, kanonbil i snö och kyla förutom det för klena värmepaketet.
Många gillar ju tydligen att åka runt i grisiga bilar, även jag har väl åkt i såna men det har varit bilar som väntat på en genomgång av mig.
Nu menar jag inte att bilar ska vara i utställningsskick, men att skita helt i både mekaniken och inredning/kaross tycker jag inte andas bilintresse direkt.
![hmm](img/smilies/hmm.png)
Det är ju just enkelheten i gamla bilar som jag gillar.
Kan bero mycket på mitt jobb (truck/traktormek) där jag arbetar mycket med elektronik (bygger in nya styrsystem, felsöker) och även vanligt mekande som gjort att man uppskattar enkla konstruktioner (det som inte finns kan inte krångla) men det bygger på att dom prylarna som faktiskt finns är i bra skick!
Jo värmepaketen och torkare är svaga punkter på gamla opelmodeller, 59:an har jag satt in ett nytt värmepaket avsett för truckar i.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
nejnej, samma här, gamla bilar har all rätt att vara just gamla, det är precis som du skrev, de som skiter i sin bil eller helt sonika kör sönder den med vilje men ändå påstår sig ha ett intresse av den som jag inte förstår mig på.
Jobbar med liknande saker på tunga sidan även jag.
Därav mitt transportval, driftsäkert och därmed skruvfritt (oftast) för att säkerställa att jag kommer till ochfrån jobbet var dag utan bekymmer eller behöva ta den läskiga velocipeden.
Torkare var inge probrelm på den, fulkonverterad 6voltare, så det var bra sprutt på dom.
Värmen fick man köra bitvis, friskluft in...värma, mata in i kupen tills det var kallt igen, stänga luckan, vänta, ata in i kupen igen, man höll sig sysselsatt iaf
![wink](img/smilies/wink.png)
Förstår ditt val att modifiera den delen på Kaptenen, var lika illa på min Admiral, kass värme, Ascona A, Kadett B är inte mkt bättre dom förresten, är dom byggda enkom för sydtyskland mån tro?