3026
Sök

Varför kör ni gamla bilar?

1 412 Inlägg
24 juli 2013
#841
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Evildan
24 juli 2013
#842
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Mitt inlägg ovan är en generalisering av de vanligare förekommande krånglande misskötta liken på g.org, i ditt fall blir det en uppgradering av både driftsäkerhet och aktiv säkerhet, var länge sedan jag såg en Kapitän i diket vintertid.

1 412 Inlägg
24 juli 2013
#843
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Mitt inlägg ovan är en generalisering av de vanligare förekommande krånglande misskötta liken på g.org, i ditt fall blir det en uppgradering av både driftsäkerhet och aktiv säkerhet, var länge sedan jag såg en Kapitän i diket vintertid.

Jag förstod det och du har ju rätt så sett, många äldre bilar är ju i dåligt skick.

Jag gillar ju gamla bilar pga deras konstruktion inte pga dom är gamla för det är ju mestadels jobbigt med rost och allt det innebär.


Jo allt mekaniskt blir ju genomgånget så den blir nog ganska driftsäker (definitivt driftsäkrare än en bmw roll ).

Faktiskt så går kapitäner väldigt bra i snö, min 59:a har rullat 4 vintrar i min ägo och den har trots sänkningen varit den överlägset bästa att köra både i halka och djupsnö.
Senast redigerat av OpelP1 (24 juli 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
#844
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Om du tänker köra Kapitänen över vintern oxå så tycker jag det är synd. Dom tar mycket stryk och det finns inte så många klenoder av den kalibern kvar i detta land som är hyffsat fräscha. Det var bara lite tankar jag fick!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
24 juli 2013
#845
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Mitt inlägg ovan är en generalisering av de vanligare förekommande krånglande misskötta liken på g.org, i ditt fall blir det en uppgradering av både driftsäkerhet och aktiv säkerhet, var länge sedan jag såg en Kapitän i diket vintertid.

Jag förstod det och du har ju rätt så sett, många äldre bilar är ju i dåligt skick.

Jag gillar ju gamla bilar pga deras konstruktion inte pga dom är gamla för det är ju mestadels jobbigt med rost och allt det innebär.


Jo allt mekaniskt blir ju genomgånget så den blir nog ganska driftsäker (definitivt driftsäkrare än en bmw roll ).

Faktiskt så går kapitäner väldigt bra i snö, min 59:a har rullat 4 vintrar i min ägo och den har trots sänkningen varit den överlägset bästa att köra både i halka och djupsnö.

Det är något som jag har så svårt att förstå "jag är bilintresserad, jag åker runt i en skabbig misskött vad som helst och försöker regelbundet plåga skiten ur den" är man då intresserad av bilar som sådana eller bara grisa runt på stan i allmänhet oavsett med eller utan färdmedel?

Gamla bilar oavsett vad någon påstår roligare konstrerade och trevligare att skruva med då dom oftast inte är så packade och inte har all denna elektronik som en hempulare kan ha svårare att felsöka.
Rost är tråååååkigt, jag är bilplåtis i grunden, kan plåtjobb med allt vad det innebär, men fy fan för rost.

Smala däck, inte så hetsig motorgång, jag har själv kört Rekord -62 en vinter, kanonbil i snö och kyla förutom det för klena värmepaketet.

1 412 Inlägg
24 juli 2013
#846
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Om du tänker köra Kapitänen över vintern oxå så tycker jag det är synd. Dom tar mycket stryk och det finns inte så många klenoder av den kalibern kvar i detta land som är hyffsat fräscha. Det var bara lite tankar jag fick!

/Benny

Det är inte den blåa som ska jag syftar på, det är en 59:a som jag haft i 6 år och rullat som åretruntbil i 4 år.

61:an är en bil som jag räddat från skroten, den hade förmodligen inte överlevt om inte jag tagit tag i den så jag anser mig ha fria händer att göra vad jag vill med den. smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
#847
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan, till våren kan jag förhoppningsvis ta en genomgången Kapitän -61 i drift som bruksbil istället för min E61 2005.

Det borde väl vara en ordentlig uppgradering va?  big_smile

Om du tänker köra Kapitänen över vintern oxå så tycker jag det är synd. Dom tar mycket stryk och det finns inte så många klenoder av den kalibern kvar i detta land som är hyffsat fräscha. Det var bara lite tankar jag fick!

/Benny

Det är inte den blåa som ska jag syftar på, det är en 59:a som jag haft i 6 år och rullat som åretruntbil i 4 år.

61:an är en bil som jag räddat från skroten, den hade förmodligen inte överlevt om inte jag tagit tag i den så jag anser mig ha fria händer att göra vad jag vill med den. smile

Men det är bara det att jag tycker det är mysigt att det finns sådana som dig som tar hand om dessa utdöende bilmodeller. Det vore kul om våra barnbarn får se hur bilarna såg ut på "forntiden". smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 412 Inlägg
24 juli 2013
#848
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:

Mitt inlägg ovan är en generalisering av de vanligare förekommande krånglande misskötta liken på g.org, i ditt fall blir det en uppgradering av både driftsäkerhet och aktiv säkerhet, var länge sedan jag såg en Kapitän i diket vintertid.

Jag förstod det och du har ju rätt så sett, många äldre bilar är ju i dåligt skick.

Jag gillar ju gamla bilar pga deras konstruktion inte pga dom är gamla för det är ju mestadels jobbigt med rost och allt det innebär.


Jo allt mekaniskt blir ju genomgånget så den blir nog ganska driftsäker (definitivt driftsäkrare än en bmw roll ).

Faktiskt så går kapitäner väldigt bra i snö, min 59:a har rullat 4 vintrar i min ägo och den har trots sänkningen varit den överlägset bästa att köra både i halka och djupsnö.

Det är något som jag har så svårt att förstå "jag är bilintresserad, jag åker runt i en skabbig misskött vad som helst och försöker regelbundet plåga skiten ur den" är man då intresserad av bilar som sådana eller bara grisa runt på stan i allmänhet oavsett med eller utan färdmedel?

Gamla bilar oavsett vad någon påstår roligare konstrerade och trevligare att skruva med då dom oftast inte är så packade och inte har all denna elektronik som en hempulare kan ha svårare att felsöka.
Rost är tråååååkigt, jag är bilplåtis i grunden, kan plåtjobb med allt vad det innebär, men fy fan för rost.

Smala däck, inte så hetsig motorgång, jag har själv kört Rekord -62 en vinter, kanonbil i snö och kyla förutom det för klena värmepaketet.

Många gillar ju tydligen att åka runt i grisiga bilar, även jag har väl åkt i såna men det har varit bilar som väntat på en genomgång av mig.

Nu menar jag inte att bilar ska vara i utställningsskick, men att skita helt i både mekaniken och inredning/kaross tycker jag inte andas bilintresse direkt. hmm


Det är ju just enkelheten i gamla bilar som jag gillar.
Kan bero mycket på mitt jobb (truck/traktormek) där jag arbetar mycket med elektronik (bygger in nya styrsystem, felsöker) och även vanligt mekande som gjort att man uppskattar enkla konstruktioner (det som inte finns kan inte krångla) men det bygger på att dom prylarna som faktiskt finns är i bra skick!


Jo värmepaketen och torkare är svaga punkter på gamla opelmodeller, 59:an har jag satt in ett nytt värmepaket avsett för truckar i. big_smile

1 412 Inlägg
24 juli 2013
#849
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:

Om du tänker köra Kapitänen över vintern oxå så tycker jag det är synd. Dom tar mycket stryk och det finns inte så många klenoder av den kalibern kvar i detta land som är hyffsat fräscha. Det var bara lite tankar jag fick!

/Benny

Det är inte den blåa som ska jag syftar på, det är en 59:a som jag haft i 6 år och rullat som åretruntbil i 4 år.

61:an är en bil som jag räddat från skroten, den hade förmodligen inte överlevt om inte jag tagit tag i den så jag anser mig ha fria händer att göra vad jag vill med den. smile

Men det är bara det att jag tycker det är mysigt att det finns sådana som dig som tar hand om dessa utdöende bilmodeller. Det vore kul om våra barnbarn får se hur bilarna såg ut på "forntiden". smile

/Benny

Jag får tacka för dom fina orden. smile

Jag har åsikten att det finns kapitäner som bara lämnar garaget för bilträffar när det inte regnar, jag tycker det är kul med gamla bilar som rullar i den vardagliga trafiken och används "som det var tänkt".  smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
#850
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:

Det är inte den blåa som ska jag syftar på, det är en 59:a som jag haft i 6 år och rullat som åretruntbil i 4 år.

61:an är en bil som jag räddat från skroten, den hade förmodligen inte överlevt om inte jag tagit tag i den så jag anser mig ha fria händer att göra vad jag vill med den. smile

Men det är bara det att jag tycker det är mysigt att det finns sådana som dig som tar hand om dessa utdöende bilmodeller. Det vore kul om våra barnbarn får se hur bilarna såg ut på "forntiden". smile

/Benny

Jag får tacka för dom fina orden. smile

Jag har åsikten att det finns kapitäner som bara lämnar garaget för bilträffar när det inte regnar, jag tycker det är kul med gamla bilar som rullar i den vardagliga trafiken och används "som det var tänkt".  smile

I och för sig så har du rätt men det saltades inte på den tiden när dessa bilar var nya så det är ju saltet som förstör. Själv så är jag mot salt och tycker man ska ploga och sanda som det gjordes förr. Vi skulle slippa dessa mörka och kladdiga vägbanor på vintern.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 juli 2013
#851
Gamla bilar handlar väl om två saker.
Intresse och ekonomi.

Jag skulle gärna ha en splitterny familjedroska. Säker, tyst, välutrustad, med garantier som innebär att man bara kan åka in och säga "laga". Men det kostar ju en slant att hålla sig med ny bil så då åker man runt i en halvgammal som man inte sköter så bra som man borde. Och det är väl därför jag kör Honda. Den är kanske inte så bekväm och tyst som en stor Mercedes eller BMW men har samma utrustningsnivå och definitivt billigare i drift då den helt enkelt inte behöver lagas.

Rovern får anses vara halvbrukis då den går varje dag på sommaren, men den är heller inte speciellt gammal. Som bil är den mer utrustad än det mesta som är nytt och även mer bekväm. Däremot inte speciellt säker. Förvånansvärt pålitlig har den ju visat sig vara vilket är trevligt men drar soppa så in i baljan vilket är trivsamt.

Austinen körs 5 mil per år typ. Den räknas inte som bil utan endast som gammal.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

13 Inlägg
24 juli 2013
#852
Önskar svar snarast,   Vilken Hjulbultmönster på liten toyota C:a 1970 , den har 13´´ el.14´´ hjul 4-hål,( Det är en skrotbil som står långt in på en tomt, utan hjul, som jag vill ta bort)

Evildan
24 juli 2013
#853
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Jag förstod det och du har ju rätt så sett, många äldre bilar är ju i dåligt skick.

Jag gillar ju gamla bilar pga deras konstruktion inte pga dom är gamla för det är ju mestadels jobbigt med rost och allt det innebär.


Jo allt mekaniskt blir ju genomgånget så den blir nog ganska driftsäker (definitivt driftsäkrare än en bmw roll ).

Faktiskt så går kapitäner väldigt bra i snö, min 59:a har rullat 4 vintrar i min ägo och den har trots sänkningen varit den överlägset bästa att köra både i halka och djupsnö.

Det är något som jag har så svårt att förstå "jag är bilintresserad, jag åker runt i en skabbig misskött vad som helst och försöker regelbundet plåga skiten ur den" är man då intresserad av bilar som sådana eller bara grisa runt på stan i allmänhet oavsett med eller utan färdmedel?

Gamla bilar oavsett vad någon påstår roligare konstrerade och trevligare att skruva med då dom oftast inte är så packade och inte har all denna elektronik som en hempulare kan ha svårare att felsöka.
Rost är tråååååkigt, jag är bilplåtis i grunden, kan plåtjobb med allt vad det innebär, men fy fan för rost.

Smala däck, inte så hetsig motorgång, jag har själv kört Rekord -62 en vinter, kanonbil i snö och kyla förutom det för klena värmepaketet.

Många gillar ju tydligen att åka runt i grisiga bilar, även jag har väl åkt i såna men det har varit bilar som väntat på en genomgång av mig.

Nu menar jag inte att bilar ska vara i utställningsskick, men att skita helt i både mekaniken och inredning/kaross tycker jag inte andas bilintresse direkt. hmm


Det är ju just enkelheten i gamla bilar som jag gillar.
Kan bero mycket på mitt jobb (truck/traktormek) där jag arbetar mycket med elektronik (bygger in nya styrsystem, felsöker) och även vanligt mekande som gjort att man uppskattar enkla konstruktioner (det som inte finns kan inte krångla) men det bygger på att dom prylarna som faktiskt finns är i bra skick!


Jo värmepaketen och torkare är svaga punkter på gamla opelmodeller, 59:an har jag satt in ett nytt värmepaket avsett för truckar i. big_smile

nejnej, samma här, gamla bilar har all rätt att vara just gamla, det är precis som du skrev, de som skiter i sin bil eller helt sonika kör sönder den med vilje men ändå påstår sig ha ett intresse av den som jag inte förstår mig på.

Jobbar med liknande saker på tunga sidan även jag.
Därav mitt transportval, driftsäkert och därmed skruvfritt (oftast) för att säkerställa att jag kommer till ochfrån jobbet var dag utan bekymmer eller behöva ta den läskiga velocipeden.

Torkare var inge probrelm på den, fulkonverterad 6voltare, så det var bra sprutt på dom.
Värmen fick man köra bitvis, friskluft in...värma, mata in i kupen tills det var kallt igen, stänga luckan, vänta, ata in i kupen igen, man höll sig sysselsatt iaf wink
Förstår ditt val att modifiera den delen på Kaptenen, var lika illa på min Admiral, kass värme, Ascona A, Kadett B är inte mkt bättre dom förresten, är dom byggda enkom för sydtyskland mån tro?

Evildan
24 juli 2013
#854
brusi skrev:
Önskar svar snarast,   Vilken Hjulbultmönster på liten toyota C:a 1970 , den har 13´´ el.14´´ hjul 4-hål,( Det är en skrotbil som står långt in på en tomt, utan hjul, som jag vill ta bort)

troligtvis 4/114,3, passar alltså med SAAB 99 fälg om dom får plats.
svårt att svara exakt med så lite info.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
#855
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:

Det är något som jag har så svårt att förstå "jag är bilintresserad, jag åker runt i en skabbig misskött vad som helst och försöker regelbundet plåga skiten ur den" är man då intresserad av bilar som sådana eller bara grisa runt på stan i allmänhet oavsett med eller utan färdmedel?

Gamla bilar oavsett vad någon påstår roligare konstrerade och trevligare att skruva med då dom oftast inte är så packade och inte har all denna elektronik som en hempulare kan ha svårare att felsöka.
Rost är tråååååkigt, jag är bilplåtis i grunden, kan plåtjobb med allt vad det innebär, men fy fan för rost.

Smala däck, inte så hetsig motorgång, jag har själv kört Rekord -62 en vinter, kanonbil i snö och kyla förutom det för klena värmepaketet.

Många gillar ju tydligen att åka runt i grisiga bilar, även jag har väl åkt i såna men det har varit bilar som väntat på en genomgång av mig.

Nu menar jag inte att bilar ska vara i utställningsskick, men att skita helt i både mekaniken och inredning/kaross tycker jag inte andas bilintresse direkt. hmm


Det är ju just enkelheten i gamla bilar som jag gillar.
Kan bero mycket på mitt jobb (truck/traktormek) där jag arbetar mycket med elektronik (bygger in nya styrsystem, felsöker) och även vanligt mekande som gjort att man uppskattar enkla konstruktioner (det som inte finns kan inte krångla) men det bygger på att dom prylarna som faktiskt finns är i bra skick!


Jo värmepaketen och torkare är svaga punkter på gamla opelmodeller, 59:an har jag satt in ett nytt värmepaket avsett för truckar i. big_smile

nejnej, samma här, gamla bilar har all rätt att vara just gamla, det är precis som du skrev, de som skiter i sin bil eller helt sonika kör sönder den med vilje men ändå påstår sig ha ett intresse av den som jag inte förstår mig på.

Jobbar med liknande saker på tunga sidan även jag.
Därav mitt transportval, driftsäkert och därmed skruvfritt (oftast) för att säkerställa att jag kommer till ochfrån jobbet var dag utan bekymmer eller behöva ta den läskiga velocipeden.

Torkare var inge probrelm på den, fulkonverterad 6voltare, så det var bra sprutt på dom.
Värmen fick man köra bitvis, friskluft in...värma, mata in i kupen tills det var kallt igen, stänga luckan, vänta, ata in i kupen igen, man höll sig sysselsatt iaf wink
Förstår ditt val att modifiera den delen på Kaptenen, var lika illa på min Admiral, kass värme, Ascona A, Kadett B är inte mkt bättre dom förresten, är dom byggda enkom för sydtyskland mån tro?

Visst är det viktigt. Jag fick precis en ny Vito -13 på jobbet så den ska väl ta mig till och från jobbet tryggt och säkert. Dom är RWD nuförtiden och det är ingen nackdel tycker jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
24 juli 2013
#856
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Många gillar ju tydligen att åka runt i grisiga bilar, även jag har väl åkt i såna men det har varit bilar som väntat på en genomgång av mig.

Nu menar jag inte att bilar ska vara i utställningsskick, men att skita helt i både mekaniken och inredning/kaross tycker jag inte andas bilintresse direkt. hmm


Det är ju just enkelheten i gamla bilar som jag gillar.
Kan bero mycket på mitt jobb (truck/traktormek) där jag arbetar mycket med elektronik (bygger in nya styrsystem, felsöker) och även vanligt mekande som gjort att man uppskattar enkla konstruktioner (det som inte finns kan inte krångla) men det bygger på att dom prylarna som faktiskt finns är i bra skick!


Jo värmepaketen och torkare är svaga punkter på gamla opelmodeller, 59:an har jag satt in ett nytt värmepaket avsett för truckar i. big_smile

nejnej, samma här, gamla bilar har all rätt att vara just gamla, det är precis som du skrev, de som skiter i sin bil eller helt sonika kör sönder den med vilje men ändå påstår sig ha ett intresse av den som jag inte förstår mig på.

Jobbar med liknande saker på tunga sidan även jag.
Därav mitt transportval, driftsäkert och därmed skruvfritt (oftast) för att säkerställa att jag kommer till ochfrån jobbet var dag utan bekymmer eller behöva ta den läskiga velocipeden.

Torkare var inge probrelm på den, fulkonverterad 6voltare, så det var bra sprutt på dom.
Värmen fick man köra bitvis, friskluft in...värma, mata in i kupen tills det var kallt igen, stänga luckan, vänta, ata in i kupen igen, man höll sig sysselsatt iaf wink
Förstår ditt val att modifiera den delen på Kaptenen, var lika illa på min Admiral, kass värme, Ascona A, Kadett B är inte mkt bättre dom förresten, är dom byggda enkom för sydtyskland mån tro?

Visst är det viktigt. Jag fick precis en ny Vito -13 på jobbet så den ska väl ta mig till och från jobbet tryggt och säkert. Dom är RWD nuförtiden och det är ingen nackdel tycker jag.

/Benny

Föreslår dubbat vintertid till den, provat en rwd Vit(t)o med kinafriktionsgummin, var som att imitera bambi på is.
Bra skåp annars.
Alla har inte förmånen till att åka firmafordon till och från jobbet wink tur det iofs, jag skulle orsaka trafikproblem då.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
24 juli 2013
#857
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:

nejnej, samma här, gamla bilar har all rätt att vara just gamla, det är precis som du skrev, de som skiter i sin bil eller helt sonika kör sönder den med vilje men ändå påstår sig ha ett intresse av den som jag inte förstår mig på.

Jobbar med liknande saker på tunga sidan även jag.
Därav mitt transportval, driftsäkert och därmed skruvfritt (oftast) för att säkerställa att jag kommer till ochfrån jobbet var dag utan bekymmer eller behöva ta den läskiga velocipeden.

Torkare var inge probrelm på den, fulkonverterad 6voltare, så det var bra sprutt på dom.
Värmen fick man köra bitvis, friskluft in...värma, mata in i kupen tills det var kallt igen, stänga luckan, vänta, ata in i kupen igen, man höll sig sysselsatt iaf wink
Förstår ditt val att modifiera den delen på Kaptenen, var lika illa på min Admiral, kass värme, Ascona A, Kadett B är inte mkt bättre dom förresten, är dom byggda enkom för sydtyskland mån tro?

Visst är det viktigt. Jag fick precis en ny Vito -13 på jobbet så den ska väl ta mig till och från jobbet tryggt och säkert. Dom är RWD nuförtiden och det är ingen nackdel tycker jag.

/Benny

Föreslår dubbat vintertid till den, provat en rwd Vit(t)o med kinafriktionsgummin, var som att imitera bambi på is.
Bra skåp annars.
Alla har inte förmånen till att åka firmafordon till och från jobbet wink tur det iofs, jag skulle orsaka trafikproblem då.

Självklart ska det bli dubbat. Inte gratis heller. Den har ett förmånsvärde på 3200 kr samt att det kostar 14 kr milen vid privat körning. Men visst är det tryggt med alla servicear o.s.v.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

664 Inlägg
24 juli 2013
#858
Billig att försäkra
Ingen skatt
Lätt att skruva
Går i ur och skur

Ingen "upplevelse" så att köra en 240 men är rätt kul/skön att glida runt i

309 Inlägg
24 juli 2013
#859
Gamla bilar har en själ! De har ingen av mina nyare bilar haft.

Forummoderator
18 134 Inlägg
25 juli 2013
#860
Ekonomi. Kör till 99% min Mersa diesel från -96. Automat, trög sugdiesel, Acc, farthållare, fjärrstart. Åker som en kung. Varje dag. Och stadigt går det. Den lär dock rosta upp till slut. Den dagen, den sorgen. Åker lika bra i den som i Chryslern från -09...

Hade någon gett mig en (stor) påse pengar hade jag dock köpt en Opel Ampera.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök