brukar bara räkna ut snitt inte hur långt jag kommer på en tank
min 245turbo jag hade för några år sen drog 1.8liter landsväg oxå enda gång jag mätte upp den eftersom man aldrig hade råd att tanka fullt
noterade 1.6liter blandad körning på min gamla 855turbo aut med tung höger fot som lägst noterade jag 0.71l/mil landsvägsmil med ett ruttet ägg mellan foten och gaspedalen
lägsta förbrukningen jag mätt upp var min fiat uno 60s från 86 0.55liter med trasigt avgassystem som mest var det 0.9 men då åkte man fullt ös hela tiden överallt
ca 100-105 mil med v70 men testar aldrig då jag tankar den varannan dag. Med v40n kom jag sist jag körde långt med den över 70 mil. men då var de ut på e4an och rakt upp. 740n kommer jag 50 mil innan jag tankar för jag vågar fan inte längre, soppatorsk är för bönner .
Roos, har du bara 95 liter? skiljer det så pass mellan min och din? har 139 liters tank, min e en 90a men ändå...
139 liter original? Näääru.. 95 liter. Kan vara 100. Men har för mig att det är 95. Skulle jag bara komma 36 mil på 139 liter hade jag kastat nycklarna i havet.
vinterhalvåret ca 40-50 mil innan jag tankar går då i ca snitt 54L då Sommarhalvåret är bättre 60-65 mil per tankning och har då tankat i snitt 52L.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Roos, har du bara 95 liter? skiljer det så pass mellan min och din? har 139 liters tank, min e en 90a men ändå...
139 liter original? Näääru.. 95 liter. Kan vara 100. Men har för mig att det är 95. Skulle jag bara komma 36 mil på 139 liter hade jag kastat nycklarna i havet.
140liter tank på dieslarna om jag inte minns fel? Den är hur som helst dubbla tankar på dom gamla.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
ingen aning hur stor tanken är i min volvo 740 gl 1990 men vad andra skriver så borde den vara på 60l min ligger på 1- 1½l/mil helt oki för en gammal sur40i. vet ej hur långt jag kommer då jag inte är så värst intresserad.
Mazda 323 1.3 16v -95. Tanken rymmer hela 55 liter på denna lilla bil.
ca 91 mil sommartid landsväg. 0.6l/mil.
ca 85 mil blandat sommartid. 0.65l/mil.
ca 78 mil stadskörning sommartid. 0.70l/mil.
ca 64 mil 6.3km enkel resa till och från jobbet vintertid med för sen uppstigning inbegripande tung gasfot samt isskrapning på tomgång. 0.85l/mil.
Sträckor framtagna med GPS eftersom ingen tripmätare är helt korrekt visande samt tankat fullt på samma pump var gång, det är ändå inte helt precisa siffror då det trots kröningen inte blir exakt samma fyllnadsmängd i tanken.
Alltså, jag tror dej, du behöver inte vara spydig?... Men lustigt att det skiljer 30 liter från en årsmod till en annan...
Dom ännu äldre hade 70L tank, eller 2 tankar = 140L Så jag tvilar inte på att det kan skilja på årsmodellerna, jag vet även att både BMW & Volvo har haft såna skillnader.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...