"Jey", säger jag bara, i ett falskt hurrarop. Jag behöver inte större bränsleförbrukning än vad jag redan har..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hur påverkar detta effekt och bensinförbrukning för en som redan har skyhög bensinförbrukning?? :S
Blir nog samma effekt men kanske kanske lite mer.. sen blir det mer förbrukning tyvärr! så jag kommer köra 98 sålänge det bara går.. så urbota korkat så det finns inte med E-10!
Hur påverkar detta effekt och bensinförbrukning för en som redan har skyhög bensinförbrukning?? :S
Ja..man får väl högre bränsleförbrukning..?
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ja alltså du kommer ju längre om du kör 98 än om du kör E10.. sen kommer förmodligen för det är sverige vi snackar om så kommer E10 bli skattat lika som 95 och då vinner du även på att köra med 98.. men annars blir det plus minus noll men du kommer längre med 98!
Ja..man får väl högre bränsleförbrukning..?
Jo men jag har ju redan tillräckligt hög förbrukning!!!!!! Kommer ju 35-40 mil på 70 liter...
Tjänar man på att köra 98?
..med den förbrukningen tycker jag det hellre låter som du har nåt problem med bilen..?
Angående 98: lite dyrare än 95 men det är effektivare, och den kan dra lite snålare.
Ja alltså du kommer ju längre om du kör 98 än om du kör E10.. sen kommer förmodligen för det är sverige vi snackar om så kommer E10 bli skattat lika som 95 och då vinner du även på att köra med 98.. men annars blir det plus minus noll men du kommer längre med 98!
Så tänker jag också. Sen bör jag ju köra med 98 då jag har turbo men än så länge kör jag med 95.
Men i maj lär man väl få byta då...
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet