2760
Sök

Adapter lågnivå SAAB 9-3

6 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
hejsan ! det är så att jag har en saab 9-3 Linerplus sport 2004 och skulle vilja ha in mitt ljud i bilen, jag har kopplat allt in i bilen men sen när jag kom fram till stereon så blev det ett problem, inget lågläge i originalstereon så jag köpte mig en adapter på BRL... och nu vet jag inte hur jag skall koppla dit adaptern, BRL vill inte berätta hur man gör utan att ta in bilen i 3 timmar och fixa det och 600;-/ tim va inte såååå sugen på att betala, så jag vänder mig nu till er !

är tacksam för seriösa svar MVH smile

116 Inlägg
18 februari 2011
Adaptern kopplas till högtalarutgångarna på radion. Sedan har du ju lågnivå från adaptern bak till steget där jag antar att du kopplat in högtalarna istället för från radion.

[GBG Crawlers]

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 februari 2011
Vad har du för ljudsystem i bilen idag? Om du har minsta (Popular70) med totalt 4 högtalare (2 på brädan och 2 i hatthyllan) så är det enklast att koppla omvnadlaren till högtalarna i hatthyllan. Om du däremot har nåt av dom större systemen (Preimium150 eller Prestige300) så tycker jag absolut att du ska koppla in dig på dörrhögtalarna (Premium150) eller basarna i hatthyllan (Prestige300).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
18 februari 2011
Sant, men jag antog att det är som i 99 fall av hundra en baslåda som ska in.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
jag har ingen aning om vad ljudet som är i bilen heter men det är ett stort ljudpacket, tror det är 8 högtalare i bilen, men jag behöver hjälp med vilka sladdar addaptern ska på, finns typ 40 sladdar bakom stereon och det är 4 som skall på !

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 februari 2011
Låt bli dom bakom stereon, om du har så många högtalare i bilen redan så har du garanterat ett bättre ljudsystem och då finns det andra sätt att koppla på. Men vad är det som du ska ha signalen till, baslåda eller framsystem?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök