2685
Sök

9-5 Acc ur funktion

71 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Hej

för några dagar sedan lade min ac av, märkte det genom att den inte klickar när man startar på acc panelen inne i bilen och sätter man den på LOW så blir det inte kallare än vad det är i vårat värme garage vill säga drygt 13 grader, och rören från kompressorn blir inte fuktiga och det droppar inte så min fråga är var ska jag felsöka nånstans vet ju att det finns en del relä och säkringar med mera någon som har en idé?

tacksam om någon kunde hjälpa mig då vissa verkstäder tar 850 kr timmen för att felsöka

årsmodellen är en sen 2004
/Andraeas
Senast redigerat av AndreasH (18 februari 2011)

Hemmapul AB
195 Inlägg
19 februari 2011
prova att ha bilen igång och med värme på. när de e varmt i bilen ca 20 grader så prova att sätta igång acn. se om de funkar. MVH Anderz

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

71 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Hej

verkar vara en kombination mellan ett trasigt relä och för lite gas i systemet ska åka iväg och kolla det imorgon

/Andreas

1 020 Inlägg
21 februari 2011
felsök den .
har för mig att man tryckte auto och off samtidigt felkoderna visas i sidpanelen,.
låter dock som lite gas då klickar inte kompressorn igång heller

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

71 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Inga felkoder säger den.  och jag var inne idag och kolla gasen och det saknades 200gram sa dom och den fylldes upp, men den startar lite när den själv känner för det.

1 020 Inlägg
23 februari 2011
går kompressorn till som den ska o inte bara en väldigt liten stund?
händer rätt ofta att kopplingen blir sliten o då orkar den ej dra riktigt

71 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tjena. är kopplingen den dära saken som remmen drar runt möjligtvis med några kablar dragna till bla en blå kabel?

/Andreas

1 020 Inlägg
23 februari 2011
på kompressorn har du först hjulet där remmen går på utsidan av hjulet i centrum har du kopplingsdelen den blir sliten o får för stort mellanrum mellan koppling och hjulet vilket gör att den ej orkar hålla sig kvar.
starta bilen öppna huven starta ac då hör du när den går till och av.

1 020 Inlägg
23 februari 2011

Sök