llu1201 skrev:
Riktigt grymt projekt, har läst igenom hela tråden, verkar ju som du lärt dig rätt mkt under åren. Hur mycket pengar uppskattar du att du lagd ner totalt på bilen?

Hahaha, lika opassande som att fråga en dam om hennes ålder
Låg mig säga så här: det är inte en fråga om hur mkt pengar jag lägger på bilen, utan hur mkt pengar jag har kvar till annat. .. ledtråd: jag har strumpor med hål i

Levnadskvalitet är upp till gemene man att definiera, för mig är det att ett par kvällar i veckan få kedjeröka, lyssna på musik och bygga bil. Det är inga vansinniga summor, inga jättestora kostnader. Men genom åren har många små utgifter säkert blivit mer än vad jag tänker räkna ihop.
TimDogMannen skrev:
Kul projekt att följa

Tack! ja sommartid kan du väl beskåda den från köksfönstret
Det går långsamt!Men nu har jag kommit en bra bit på vägen trots allt.
Front beam och rear cross beam var ju lösa, så de fick åka in en sväng på lite snabb blästring av skarvarna/punktsvetsarna. Ja, efter att jag blivit tvingad att renovera blästerskåpet dvs, och där försvann ett par timmar till

Honda Prelude BB6 subframe, rear cross beamSedan lämnade jag det vidare till min svetsare, ni vet, han som bygge buren åt mig?
Jag uttryckte önskemål i stil med
"lägg ett par korvar svetsfog, bara de sitter ihop lite bättre, lägg ingen energi på det". Jojo. När man har att göra med hantverkare gäller det ju alltid att vara övertydlig.

Honda Prelude BB6 subframe, rear cross beam
Honda Prelude BB6 subframe, rear cross beamDen grabben vet inte hur man fuskar

Jag är löjligt nöjd som vanligt.
Inte för att jag vet om det gör någon nytta, men det skadar absolut inte! Inge mera flex där iaf.
Även en av de främre bitarna fick sig lite extra svetsfog, mest bara för att jag kunde
Honda Prelude BB6 subframe, front beamNu ligger allt i skuffen på Forden, ska smita förbi pulverlackeraren på lunch och dumpa av allt för helblästring och lack.
Sedan fick jag 2014 mest onödiga leverans, så onödig att den måste förevigas!
kuvertI subframen sitter det gummipluggar, de är ganska bra att ha där om man inte vill fylla hela balkarna med småsten, rost och rester av döda djur

Men att får tag i typ chassiplugg var inte så jäkla lätt i sverige

inte vad jag hittade iaf. Eller jo. 5 - 12kr/st. .. och jag behövde typ 10. och näe, jag kollade inte med Honda original, antar de skulle ha minst 25kr/st
så .. ebay.
plugg50st för 90kr inkl frakt

jag älskar ebay, där finns nästan all skit du behöver ha tag på

inte riktigt likadan som innan, men hel o fin och fyller sin funktion.
Jaja, jag vet, dåligt med uppdateringar just nu.
Men bilder på hur jag trycker gamla bussningar eller skrapar underredsmassa från chassidelar är inte så jävla upphetsande

![http://imageshack.us/a/img24/9620/6t15.jpg]()
Men eftersom lillebror stått och slitit vid blästerskåpet så kan jag snart börja återmontera lite renoverade bitar, så. .. nu kommer det snart lite roligare bilder