3151
Sök

Hastighetskamera blä...

263 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Tja..

Kom hem nu efter att kört igenom Lundbytunneln (Endast 70kmh i den) i Göteborg. Körde i ca 90 och de blixtra till i första kameran! Noterade att de inte va nån skylt som varna, WTF??

E jag körd nu... sad ???

668 Inlägg
20 februari 2011
Om det inte var någon skylt så kan du vara lugn annars är du väl rätt körd om du inte lyckades ducka eller nått! tongue

595 Inlägg
20 februari 2011
Du kommer antagligen få hem en trevlig lapp ja smile Du får ju behålla lappen, dock blir du ett par "lappar" fattigare =P

263 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Överklaga FTW iaf smile

595 Inlägg
20 februari 2011
Säker på att det inte satt ngn skylt då?

2 624 Inlägg
20 februari 2011
Kan väll ha vart en mobil fartkamera annars?

Forummoderator
26 349 Inlägg
20 februari 2011
eacan skrev:
Säker på att det inte satt ngn skylt då?

Precis - är du helt hundraprocentigt säker på att där inte fanns en skylt som varnade?
Tror inte de sätter upp kameror hur som helst, vart som helst och sen inte varnar om det.

Till topic: blev bilden bra, så är du nog ganska körd - ja.
Ta det som en man och betala. Du vet ju bevisligen om att du dessutom körde för fort.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
10 595 Inlägg
20 februari 2011
Observera att reglerna är ändrade sedan en tid tillbaka så hastighetsövervakning med kamera behöver inte längre skyltas!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 198 Inlägg
20 februari 2011
Varför ska en hastigheskamera skyltas för ? kör man för fort så gör man ju det och får ta sitt straff,, siffrorna som står på de gula skyltarna är ju det som gäller, oavset om det finns kameror eller inte.

Meldem
917 Inlägg
20 februari 2011
gamlingen skrev:
Varför ska en hastigheskamera skyltas för ? kör man för fort så gör man ju det och får ta sitt straff,, siffrorna som står på de gula skyltarna är ju det som gäller, oavset om det finns kameror eller inte.

för att folk ska köra långsammare, inte bli tagna.  men ja man ska ju inte köra för fort hur eller hur

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

5 198 Inlägg
20 februari 2011
Marticus skrev:
gamlingen skrev:

för att folk ska köra långsammare, inte bli tagna.  men ja man ska ju inte köra för fort hur eller hur

Det är bara det att viss som kör 75 på en 80 väg saktar ner ytterligare när dom ser skylten,om skylten tas bort, ,så kanske dom missar kameran och fortsätter köra 75 istället för 70..

Meldem
917 Inlägg
20 februari 2011
gamlingen skrev:
Marticus skrev:
gamlingen skrev:

Det är bara det att viss som kör 75 på en 80 väg saktar ner ytterligare när dom ser skylten,om skylten tas bort, ,så kanske dom missar kameran och fortsätter köra 75 istället för 70..

jo visst är det så, förbannat störande när folk gör så, men jag sa bara va jag har hört angående skyltningen. sen om man måste skylta eller inte vet jag ej smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

4 586 Inlägg
20 februari 2011
skyltarna sitter i början av den väg där kameror kan komma. så långt innan kan det har suttit en skylt innan du kom ut på vägen.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
20 februari 2011
AirOne skrev:
Blev bilden bra, så är du nog ganska körd - ja.
Ta det som en man och betala. Du vet ju bevisligen om att du dessutom körde för fort.

Och räkna med att den blir bra smile Jag körde lite för fort när det var kolsvart ute och ösregnade. Det kan ändå vara den bästa bilden jag någonsin har sett. Så galet skarp och fin.... smile Så ingen risk att det blir en suddig bild med dom kamerorna tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

killercow
20 februari 2011
enligt trafikverkets hemsida ska alla kameror vara väl skyltade.

på vissa ställen här sitter de skyltar innan varje kamera å på vissa ställen sitter de i början av en viss sträcka sen inte vid varje kamera.

Folk som undrar varför dom ska vara skyltade har nog missat poängen med trafiksäkerhetskameror. dom är inte till för att dra in pengar till staten utan för att få ner hastigheten på olycksdrabbade sträckor/korsningar. därför skyltar man för att få ner hastigheten och rädda liv.

Dom som struntar i att hålla hastigheten belönas med foto + inbetalningskort

318 Inlägg
20 februari 2011
I lundby tunneln är jag rätt säker på att den är skyltad..... sitter mellan tunnelrören alldeles vid ingången ;P

668 Inlägg
20 februari 2011
Brådhis skrev:
Observera att reglerna är ändrade sedan en tid tillbaka så hastighetsövervakning med kamera behöver inte längre skyltas!

//Brådhis

Observera att det rätt bra att man kan få en källa på detta!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
20 februari 2011
Det är skyltat. Sitter 2-300 m innan tunneln.
Även Götatunnel är skyltat trots att det inte finns några hastighets kameror utan bara övervakning.

killercow
20 februari 2011
henne_svenne skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Observera att det rätt bra att man kan få en källa på detta!

finns ingen ändring angående detta. trafikverket är det som har hand om kamrerna och enligt dom ska alla kameror vara skyltade eller sträckan dom sitter på.

det sätts även upp skylt vid den mobila-kameran

http://www.trafikverket.se/Privat/Resan … -skyltade/
Senast redigerat av killercow (20 februari 2011)

263 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Okej okej.. men jag såg ingen kamera då jag kom över Angeredsbron och sedan mot tunneln men skitsamma.

Finns de nån chans att de inte "gör något" ?

Sök