3240
Sök

Byte av låda och koppling till m90 och vad för koppling?

35 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Hejsan

Var ett tag sedan man la ut på forumet så tänkte höra om man kan få några bra tips.
Min koppling börjar bli dålig på min 945 turbo FTT provkörde den med 1.5 i ladd och kopplingen hängde inte riktigt med, de sitter en m47 låda med en orginal turbo koppling så frågan är då,

- Vad för koppling är bäst för lite mer effekt?

M.v.H
Senast redigerat av KungenInGoodTown (20 februari 2011)

2 419 Inlägg
20 februari 2011
diesel lamell från 940 och tryckplatta från 740 turbo lär funka bra smile

35 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
de kanske, men lär inte R kopplingen vara bättre? smile

2 656 Inlägg
20 februari 2011
KungenInGoodTown skrev:
Hejsan

Var ett tag sedan man la ut på forumet så tänkte höra om man kan få några bra tips.
Min koppling börjar bli dålig på min 945 turbo FTT provkörde den med 1.5 i ladd och kopplingen hängde inte riktigt med, de sitter en m47 låda med en orginal turbo koppling så frågan är då,

M.v.H

du får nog ta o ändra din rubrik är lite missvisande om du bara ska byta koppling?

35 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
KungenInGoodTown skrev:
Hejsan

M.v.H

du får nog ta o ändra din rubrik är lite missvisande om du bara ska byta koppling?

förstår du nu?

2 656 Inlägg
20 februari 2011
KungenInGoodTown skrev:
ekelund88 skrev:
KungenInGoodTown skrev:
Hejsan

M.v.H

förstår du nu?

bättre smile kör r-koppling som du föreslog

2 419 Inlägg
20 februari 2011
KungenInGoodTown skrev:

Hur mkt effekt siktar du på? annars har du ju sachs lammel o tryckplatta! vet faktiskt inte hur R kopplingen är! smile

35 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
KungenInGoodTown skrev:
ekelund88 skrev:

förstår du nu?

bättre smile kör r-koppling som du föreslog

har du några bra hemsidor som förslag? smile

35 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
KungenInGoodTown skrev:

Hur mkt effekt siktar du på? annars har du ju sachs lammel o tryckplatta! vet faktiskt inte hur R kopplingen är! smile

vet inte de ökar ju med effekt hela tiden om man gör ngt nästan tongue  tror de sitter sachs koppling i nu har för mig de är orginal smile

Med lem
1 127 Inlägg
21 februari 2011
strandberg31 skrev:
diesel lamell från 940 och tryckplatta från 740 turbo lär funka bra smile

940 turbodiesel koppling och 740 turbo har samma koppling. Likadan fjädrad lamell och likadan tryckplatta, 228mm.

Men skaffar trådskaparen värre koppling, så kommer inte lådan hålla istället om du gillar och höra hårt. Lite varken eller. Sänk laddet eller byt låda.

Sök