Tjena. Som rubriken lyder så startar inte min bil.
Årsmodell : -91 2,4LH (Tror jag)
Allt började med att jag skulle åka till verkstaden i fredags (18/2) för att montera ett nytt avgassystem. När jag skulle dit så startade bilen perfekt och så, men efter jag monterat systemet och skulle hem så var bensinpumpen stendöd. Det var en halvsats så har bara varit baktill på bilen och donat.
Tidigare problem : Jag har haft något glappt med bensinpumpen innan så jag fått stänga av & på tändningen ett par gånger innan pumpen surrat igång. Det problemet löste jag aldrig så kanske har det som orsakade glappet dött helt och hållet nu.
Det jag gjort nu i helgen : Bytt pumprelä. Kollat säkringar, och kollat ström vid alla säkringar samt relät och bensinpumpen.
Jag hade ström på alla säkringar utom Nr 4 (Förpump)
Hade heller ingen ström fram till pumpen. Jag kunde heller inte tvångsköra pumpen från reläsockeln. Dock om jag drog ström från batteriet.
Jag har heller ingen gnista längre. Har bytt Vevaxelgivaren, men det hjlälpte inte heller.
Felsökningsdosan fungerar heller inte, den fungerade i somras då jag var där å kikade lite på den.
Jag kan ha glömt att nämna något men det är isåfall bara att fråga, All hjälp uppskattas då det är JÄVLIGT kallt att stå å felsöka häcken i 8 minus
Jag är heller ingen höjdare på bilar. bara hållt på å smådonat lite i några månader.
Tack på förhand / S
Problemet löst :
Det var så enkelt att detta glapp som var vid sopparelät var inte i den kabelstam jag trodde först utan en kontakt som förgrenade dom bakom mittkonsollen som hade åkt ut halvvägs så den fick inte redig kontakt. Ett lätt problem som endå kostade mycket arbete.