Innan första körningen så fick bakaxeln smaka på lite svets!
Första körningen gick väl sådär. Va lite feg på gasen, tar tid innan man lär sig bilen ordentligt eftersom man aldrig kört något liknande tidigare! Och när man väl började komma in i det så lyckades jag fan ta mig tappa ena framhjulet!
som tur var så hade jag precis snurrat så jag stod still och skulle bara köra iväg och då sa det: KLONK - skraaaaaaap..
Tur i oturen så blev det bara plast-skador! Har inte fixat dem än då det blir fler innan vintern kommer så fixar jag det då istället
Som tur är så finns det många hjälpsamma killar i drifting så med lite hjälp så kom hjulet på igen!
Ajja sen var det bara till att ta sig nya tag och satsa på nästa träning som var några veckor senare.
Den träningen hade jag problem med att temperaturen stack iväg. Så jag bytte kylare och satte på en större fläkt. Lite bättre blev det men den gillade ändå inte att ligga på höga varv under någon längre tid.. Så nu byggde jag ordentligt! Fick tag i en Flex-a-lite fläkt genom JJ enterprizes i Staffanstorp. Kylaren kommer nu ifrån en Saab turbo och jag slängde i en 60 graders termostat! Fläkten byggde mycket mer än min gamla Biltema fläkt så det var bara till att ta fram kapen!
Fick även låna en vacuum-sug så att man suger ut all luft innan man fyller på med kylvatten så nu håller den tempen perfekt!
Bilen fick sig en hjulinställning nere på Däck-center i Vellinge! Sjuk skillnad att köra efter det!
De lät mig även plocka bättre begagnade däck så nu har man så man klarar sig ett tag!
En ny fin ratt från QSP fick jag också hem i förra veckan! Ska skruvas dit innan torsdag är tanken
Även ett par 50mm och ett par 20mm spacers är på väg från
www.spacer.se !
Så nu laddas det för fullt inför körningen på Sturup Raceway på torsdag! Kl 17-20 är det som gäller för er som vill komma och kolla. Ca 15 bilar anmälda hittills !! Bl.a. E30 v10 som robins2 här på garaget byggt! Fritt inträde för besökare!