3328
Sök

Någon som jobbar eller e duktig på Postens rutiner? (leveranstid)

1 866 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Jag e mest nyfiken på pakets väg från göteborg till bjuv!?
Paketet är sorterat på postterminalen i göteborg idag tisdag 16:00.
Går det till malmö terminal sedan o sedan vidare till mitt postombud eller hur fungerar det?
Och hur lång tid tar det innan jag har det? Det är klass A post skickat från Tele2.
Senast redigerat av RichiB (22 februari 2011)

496 Inlägg
22 februari 2011
Är det posten så brukar det ju normalt sätt ta 1 dag. Jag fick en ny rauter från telia, vet dock inte vart det skickades ifrån men då tog det 3 dagar till bjuv.

Mvh Billy

Civilekonom
135 Inlägg
22 februari 2011
Klass A post men paket? Vanligt posten postpaket gissar jag eftersom du har kollinummer? Oavsett så skall du kunna hämta ut det under morgondagen om posten inte slarvar. Alltså det skall vara en dags levtid fråpn gbg till bjuv på postpaket (spårningsbara). Har du smsavisering får du sms dirket det registrerar på utlämningsstället annars får du följa det med kollinumret o hämta ut dem med hjälp av det när du ser att det är framme. Glöm inte legitimationen...

1 866 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
ekke83 skrev:
Klass A post men paket? Vanligt posten postpaket gissar jag eftersom du har kollinummer? Oavsett så skall du kunna hämta ut det under morgondagen om posten inte slarvar. Alltså det skall vara en dags levtid fråpn gbg till bjuv på postpaket (spårningsbara). Har du smsavisering får du sms dirket det registrerar på utlämningsstället annars får du följa det med kollinumret o hämta ut dem med hjälp av det när du ser att det är framme. Glöm inte legitimationen...

okej hade varit nice! Men känns lite overkligt hehe dvs att det skulle komma imorn :-)
Då ska det från göteborg till malmö o sedan till bjuv på en dag!
har för mig paketen jag beställt innan brukar ta en tur om malmö...
yes jag har sms avisering.

Civilekonom
135 Inlägg
22 februari 2011
Det skall bara ta en dag för den sträckan om allt fungerar som det skall! Jupp det kommer nog inom toftanäs här i Malmö först men d gör det redan inatt. Sen går bilen vidare iväg tidigt på morgonen för att runt (sen)lunch hamna på ditt utlämningsställe...

1 866 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
ekke83 skrev:
Det skall bara ta en dag för den sträckan om allt fungerar som det skall! Jupp det kommer nog inom toftanäs här i Malmö först men d gör det redan inatt. Sen går bilen vidare iväg tidigt på morgonen för att runt (sen)lunch hamna på ditt utlämningsställe...

aha gött!
Har du fått jobb på posten eller ? hehe :-)

Civilekonom
135 Inlägg
23 februari 2011
nope men jobbar som lagerchef på ett e-handelsföretag så man kan lungt säga att man sysslar med det dagligen. Kom det fram idag eller?

1 866 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
ekke83 skrev:
nope men jobbar som lagerchef på ett e-handelsföretag så man kan lungt säga att man sysslar med det dagligen. Kom det fram idag eller?

aha jodå det kom fram igår :-)
tack för infon :-)

Sök