NDRS kommer självklart att köras på Mantorp iår.
Mantorp kommer hitta på något för att inte tappa hela hypen med EM bilarna, jag tror att man kommer kunna se Top Fuels osv, Micke Kågered(vill gärna visa sig på Mantorp för sponsorer då det är hans hemmabana) matchracea vår varmt välkomna nykomling i TF Björn Mårtensson...det är ett tänkbart scenario.
Jag tror att de får släppa iväg TF för 1/8 race för banbredden bör fortfarande vara godkänd..tror jag, jag har frågat vänner inom Mantorps styrelse men de vill inte ge några svar om detta och liknande frågor :p
Tycker personligen denna indragna licens var bra, som många påpekat har det inte gjorts några förändringar på Mantorp vad gäller Dragracingen på många år, för 5-6 år sen flyttades starten bak för att kunna förlänga bromssträckan(dispens en period till). De har fått dispens på dispens nu i många år för att få behålla EM deltävligen. Jag tror det kommer hända mycket där tills 2012.
Om det blir någon deltävling på Tierp är inte heller helt klart, bara för att det står på div hemsidor som Eurodragster så är det inte spikat för det.. Det är först när FIA går ut med det officiellt och när FIA gett Tierp sin banlicens.
Tierp har en tävling innan EM deltävlingen och på den första tävlingen måste allting fungera för att få ett 100% godkännande.
Denna cirkus är inte så uppskattad från vår sida, de tävlande teamens sida eftersom man vill kunna planera resor och semester, tur för oss svenskar att vi inte behöver boka båt och flyg osv. Man vill även ha datum att presentera för sina sponsorer.
Men tycker det är mycket roligt med Tierp och hoppas Mantorp får till något riktigt grymt tills nästa år, för 2012 så tror jag vi har två deltävlingar i Sverige, och det ska vi med all rätt ha med tanke på hur mycket deltagande svenskar vi har i så gott som alla klasser.