3593
Sök

Polisen, Ett minne blott :P hehe

Pajen
52 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
jo... helt klart ska det vara säkert när man pysslar med det...

31 Inlägg
26 juli 2006
FireTraXX skrev:
Tycker du att det är bra att de inte kan göra sitt jobb p.g.a. massa testosteronstinna 18-åringar med fler hästkrafter i skallen än under huven?

Jag tycker att istället för streetracing så kan man köra in till t.ex meca raceway i malmö...

Sen så tycker inte jag det är så kul att köra rakt fram. Det är svängarna som är det roliga.

Håller med dig... Sen för de som tycker det är väldigt långt till malmö så finns det ju gamla flygfält här och där i sverige man kan hyra ganska så billigt. Slå ut det på de där 100-500 eller hur många som nu kommer blir det inte många ören.

Men många gånger är det väl inte själva racen som är det farliga utan hur man kör påväg ditt och hem.

Rallyförare
1 075 Inlägg
29 juli 2006
Haha, "livsfarligt" skrev han i artikeln...
Han har nog aldrig varit på ett streetrace.
Vägarna är helt fria från trafik och folk. Håller med "usedubbelturbo" mf...!
Helt löjlig och skrattretande debatt!

95 Inlägg
29 juli 2006
Det ordnas ju knappast lagliga street-race överallt. Här i Borås va det ett för 2 års sen senast typ. Så nu kör alla på söndagkvällarna uppe på ett industriområde....där är ingen trafik å människor på kvällar/nätterna. Visst, polisen kommer ju upp varje söndagkväll.  Å när dom kommer åker alla ner till stan en stund å sen tillbaka efter 30 min typ. Så är det bara att börja race:a igen ;-) Dom kan ju inte göra nåt så länge ingen kör. Förrutom förra gången då dom skrev ut några parkeringsböter till några som hade ställt sig lite fel. På ett sånt ställe tycker jag det är helt OK....bättre det än att alla bilar skulle va inne i stan å köra.

Sök