3482
Sök

Polisen, Ett minne blott :P hehe

Pajen
52 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
fasen vad bra, var inne på aftonbladet nyss och fick se denna artikel.
Polisen hinner inte ifatt tongue

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm … 97,00.html

Tycker ni ska gå in på den och kika...hehe...

kommentera gärna om egna upplevelser....

DFFL
9 020 Inlägg
25 juli 2006
Tycker du att det är bra att de inte kan göra sitt jobb p.g.a. massa testosteronstinna 18-åringar med fler hästkrafter i skallen än under huven?

Jag tycker att istället för streetracing så kan man köra in till t.ex meca raceway i malmö...

Sen så tycker inte jag det är så kul att köra rakt fram. Det är svängarna som är det roliga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
25 juli 2006
enda rätta big_smile hihi..

4 571 Inlägg
25 juli 2006
FireTraXX skrev:
Sen så tycker inte jag det är så kul att köra rakt fram. Det är svängarna som är det roliga.

Då är vi 2 wink

Problemet är att det anordnas för lite lagliga banträffar för "vanligt folk" Sollefteå var ju ett av de ställen där streetracingen växte snabbast för några år sedan men nu så har dom minskat den illegala verksamheten drastiskt med hjälv av lagliga alternativ.

Sedan tycker jag hela "nyheten" känns lite gammal detta har varit ett problem under flera år men så går det väll när dom har sommarjobbare på aftonbladet.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
25 juli 2006
Presis:

*Ja dom har sig själv å sjylla när dom ej inser hur bred bil intresset är i Sverige å satsar ej mer på bil stadiun´s med kör möjligheter utan att behöva ansöka om till stånd m,m .... en sak är om man vill andårna race events så ska det ej kossta skortan utan vissa gör det idielt det fins ej något som hälst vinst syfte förr vissa som andårnar dom iligala racen uta att man får äran å eventuelt en buckla med sig hem*

..... har gjort en blogg i ämnet med ......

http://www.garaget.org/mypage/?user=lon … p;post=277

//Sami
Senast redigerat av lonewolf-holm (25 juli 2006)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 juli 2006
mer lagliga race det håller jag med om att köra inne i ett samhälle där det kommer andra som kör också det värker ju urbota dumt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 juli 2006
FireTraXX skrev:
Tycker du att det är bra att de inte kan göra sitt jobb p.g.a. massa testosteronstinna 18-åringar med fler hästkrafter i skallen än under huven?

Jag tycker att istället för streetracing så kan man köra in till t.ex meca raceway i malmö...

en trimmad (gatu)bil ska köras på (gatan) inte på bana..

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 juli 2006
lagliga race är på en av alla streetracing föras argument men det är bara påhitt för vi har black race tullinge,meca mfl o ändå minskas ej streetracing.. och de förstår jag..

Bmw osv..

DFFL
9 020 Inlägg
25 juli 2006
UseDubbelTurbo skrev:
FireTraXX skrev:

varför riskera så många liv för 10 sekunders glädje. klart att jag kör fort men jag gör inte det när det står 4-500 människor precis vid vägkanten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
25 juli 2006
FireTraXX skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
FireTraXX skrev:

varför riskera så många liv för 10 sekunders glädje. klart att jag kör fort men jag gör inte det när det står 4-500 människor precis vid vägkanten.

lol du får det att låta som att man kör streetrace på en 30väg inne i ett bostads område och alla publik står mitt i vägen framför bilarna när dom kör haha.. här i sthlm har vi iaf grym säkerthet på racen och säkerheten går föreallt.. . racet stratar ej om publiken ej lyssnar på dom som arrar racet och HELST vill man undvika publik överhuvudtaget

Bmw osv..

BMW Power
2 362 Inlägg
25 juli 2006
Håller med Usedubbelturbo här.

I Stockholm är det riktigt bra säkerhet faktiskt. Oftast så körs det lite mindre streetraces i industriområdet och alla som ska stå och kolla på får stå bakom eller bredvid bilarna när dom kör eller lite framför på sidorna. Dom som håller i racen säger till annars när dom märker om någon står för nära eller något sådant. Så i detta fall är det endast riskabelt för någon av dom som kör. Eller t.ex. när dom t.ex. körde på en början av en motorväg ( plats okänd wink ) så stannade dom trafiken bakom om det nu inte hann bli rött, sedan så kör dom hela vägen på motorvägen, sedan längre bort kan dom vända igen sedan åka tillbaka. Publiken i detta fall står såklart på sidorna, oftast små parkeringar på sidorna eller vad man nu kan hitta på plats.

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

12 086 Inlägg
25 juli 2006
"Polisen har gett upp kampen mot street-racingen" Hur ska man tolka det?..
Hoppas de stämmer.. Streetracing är skitkul och oftast går de under ordnade former. Nästan alltid när de sker olyckor så är de när någon pajas ska showa.. alltså borde dessa bannas ist för att lägga så mkt energi på att förhindra något som sysselsätter så många ungdomar (haha det där lät krystat)

opeltok
26 Inlägg
25 juli 2006
I hbg är dom väl ca 10 st som ingår i ett "crew" som håller koll på korsningar och åskådare m.m
dom släpper inte iväg dom som ska raca förrän alla ger klartecken.
Åskådarna står bakom/sidan om.
racen körs på ställen där det inte är traffikerat som t.ex. på industriområden.

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D

8 156 Inlägg
25 juli 2006
Klart att dom inte gett upp...
Dom bara inte prioriterar streetracing längre. Fast vi snackar nog bara storstäder är jag rädd.
I alla byhålor lär polisen vara minst lika aktiva som förr.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
25 juli 2006
FireTraXX skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
FireTraXX skrev:

Dom race jag varit på så står folket vid starten där det typ aldrig händer ngt, inte vid slutet..
Plus att dem vettiga racen körs inte inne i stan utan det brukar oftast vara på en ödslig väg någonstans på ett industriområden eller ngt liknande, och dom som inte sköter sig får inte vara med och jag kan tänka mig att det inte är så kul att bli utskälld av 100pers bara för att man ska fjompa sig...

Fast det är ju ändå inte lagligt...Tyvärr!!

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

Billackerare
737 Inlägg
26 juli 2006
FireTraXX skrev:

Jag håller med dig men ang. Meca raceway i Malmö... jag har c:a 70 mil dit. Och det finns dem här inne som har mer än dubbelt så långt dit hemifrån. wink

Corrado VR6R 3.0 Turbo

120 Inlägg
26 juli 2006
Streetrace i sig och faktum att det är olagligt är en tjusning, sålänge det är under ordnade former så ser jag inga som helst problem med det. Keep on streetracing!

Pajen
52 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
FireTraXX
Medlem

Registerad: 2005-07-22

Bil(ar) online:
» BMW 523 (2005)
» Renault Megane (2005)
E-post  PM Re: Polisen, Ett minne blott tongue heheTycker du att det är bra att de inte kan göra sitt jobb p.g.a. massa testosteronstinna 18-åringar med fler hästkrafter i skallen än under huven?

Jo men som sagt...man kör ju inte där det inte är säkert att gasa på lite, självklart vill man inte att andra ska komma till skada...är ju en självklarhet.

Pajen
52 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Sedan så tror jag att de som FireTraXX skrev:

"testosteronstinna 18-åringar med fler hästkrafter i skallen än under huven"

inte är de enda som buskör....bara att kolla en av bilderna på din BMW, hoppas du var på Meca raceway då när du maxade bilen?!

och inte gjorde som oss dödliga, drog på e4:an där det passerar så mycket människor som kan komma till skada i närheten...

inte menat att vara taskig eller dryg nu men tycker det är lite dubbel moral.

Wankel
1 080 Inlägg
26 juli 2006
jag anser inte att streetrace är 2 personer som tävlar vid ett rödljus, det är bara idioter som inte vet bättre...
för att kallas streetrace ska det vara arrangerat av vettiga människor som tänker på säkerheten och håller sej på tomma gator!
men det är bara min åsikt

MDS Västerås

Sök