3581
Sök

Hjälp med felkod 1-2-1 volvo 855

370 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
tjena..
va ute igår kväll o körde o precis när man va hemma så börja bilen gå som en påsa med skriskor kändes som den gick på 3cyl(motorlampan tändes)..va ute nyss o starta o den gick den gick bättre i ca 1min sen börja den gå dåligt igen o villa dö..
kollade upp felkoderna nyss och fick fram kod 1-2-1 signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller felaktig..
vart sitter denna tryckgivare?
tacksam för svar..

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
bilen som det gäller e en 94a t5..
va inne på en sida o hitta annat svar till felkoden...?
1-2-1 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Motr 4.3 - Luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig
Regina Fenix 5.2 - Lufttrycksgivarsignal saknas eller är felaktig

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
jo jag beställde en idag så kommer väl nästa vecka..så hoppas det e felet..undra om det kan vara
anledningen att jag fick dåliga värden på bes om lmm va i dåligt skick men då lös inte motorlampan

Låt Turbon Glöda

2 Inlägg
4 mars 2011
Försök hålla dig till en tråd, om du får fler problem fortsätt skriva i din andra tråd så får du svar där istället för att lägga upp flera trådar...

370 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
oki ...den här tråden kan tas bort

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
bytte lmm igår o bilen gick bra typ 2km efter ha stått i ett par dagar o sen börja den igen..gå ryckigt o taskig tomgång..raderade felkoden till lmm och kolla igen och fick felkod 1.1.1 på sockel a2 inget fel...men motorlampan lyser o bilen känns som går på 4cyl typ....tips någon?

Låt Turbon Glöda

370 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
kan bilen gå dåligt om lamban e dålig?för fick dåliga värden o tänkte byta lamban imorrn

Låt Turbon Glöda

Sök