Tjenare
Efter vidare mek. har det visat sig att min turbo är helt slut, avgashuset har massor av sprickor osv, så en ny turbo är på inköpslistan.
Antingen tänkte jag hoppa på en utbytesturbo av samma modell eller byta till lite bättre/större doningar, som förberedelser inför lite mer prestanda.
Prio ETT är att få på en fungerande turbo så bilen kan framföras, så skrivande stund har jag inte planer på att ladda mer än orginaleffekten 0.5 bar.
Det jag hade försökt sikta in mig på är en TD04HL-15G, som vilket jag förstått kommer från 850 T5.
Då undrar jag, vilken operation är det att byta turbon?
Passar den rakt på, fläns mot fläns? Att behöva vrida kompressorhuset har jag förstått att det måste göras.
Bör jag byta spridare, tändsystem, LMM eller dylikt?
Som sagt, kommer inte gå över 0.5 bar ännu, utan det blir till sommaren då jag har mer tid till att arbeta.
Är det en för stor operation, så letar jag istället reda på en orginalsnurra.
Tack på förhand!
Edit*: Har sökt och håller på med efterforskning på både Google och här.
Senast redigerat av fuzz (4 mars 2011)