Idag har sista delarna av elsystemet löts om, Nya kontakter till Denso spridarna, inte så interesant att se på bild. Hondata s300 är ju sedan ett år redan ilött i orginal boxen, och provkört.
Här är Lite av delarna som nu i veckan ska monteras , Blocket borrat av snorres i gävle, samt lagerspel till nya stakarna uppmätt....
Instrumentpanelen monterades in i förra veckan. Vår flock maskin och jag har gjort jobbet inte helt nöjd men det tar sig.
Har även fått flocka lite delar till andra bilar när man ändå köpt maskinen. Handlat grått flock, Volvo maffian passade på att få tvåfärgad instrument brädan i televerks v40:n smaken är ju som instrument brädan och baken....delad
Lite chassie delar har börjat monteras. Främre Subframe:
Nedre läkarmar bak.
Dessa orsakade en del problem då bulten till indre fästet av bärarmen gick av,, åtskilliga timmar gick åt till att få ut denna. Dom här gångerna när inget annat funkar förutom att spränga skiten, är det bra att ha en Jhonny i garaget.
Coilovers sitter redan monterade sen förra sommaren, Ny renoverade Prelude ok "vilket var ett projekt för sig" samt EBC green stuff belägg. Och lite trevliga stålomspunna bromsslangar ska monteras ,
Monterat Kamdreven på kamaxlarna. Kvällen har i övrigt gått åt till att montera bort fästen från gamla motorn,,, Lyckades med konst stycket att Förstöra ett nytt vevlager. Olyckan inträffade när vi skulle montera sista staken, så nu är det tre veckros väntan på ett nytt vevlager... Hoppas att jag får hem sista delarna från lack på fredag. Får koncentrera mig på att på ordning på bromsar och hjul upphängning annars.
Satsar på 200... Men får se vad jag lyckas med..får hoppas på en än orginal i allafall
Man får ju alltid en massa Ideér medans man håller på och skruvar. Under tiden har det nya exedy svänghjulet och tryckplatta med tillhörande lamell monterats. Sen har även S80 lådan dockat med motorn. Men man måste ju göra något när man är hemma också så jag testade mina kunskaper från högstadiet med symaskin, hade ledsnat på allt svart rutigt tyg i bilen ,,, så nya dörrsidor och en ny växelspaksdamask syddes.
Äntligen börjar det röra lite på sig igen. Har lite saker kvar att lösa timining av kammarna, men tur det finns experthjälp att ringa. V28 får vi dommen av experten. llänk till en liten movie: http://youtu.be/1AQhmKrjsxs
har Provrullat med vissa problem hade en bromssköld som vikit sig bakom skivan så det såg ut som ett fyrvekeri. Men nu är det problemet löst i allafall.