3528
Sök

Vad lyfter ni i marklyft, bänkpress och knäböj?

723 Inlägg
14 mars 2011
-Sjoblom- skrev:
Glimbrink skrev:
-Sjoblom- skrev:

Somsagt, tränar inte på mer än 75kg. Kör i princip aldrig övningen och aldrig testat att maxa smile (förutsatt att jag nu tänker på samma övning!)

Ska testa maxa imorn bara för det, 75kg kör jag visserligen väldigt enkelt men några 210kg kommer jag verkligen inte klara!

klart du kommer, det är ju jätte enkelt för benen om vi nu tänker på samma, den jag tänker på ligger man på rygg med fötterna snett uppåt och trycker vikterna upp.

Den du beskrev är för mig benpress, benpress tar jag 200 utan att blinka smile

Det är ju det jag menar, knäböj tar ju bara sönder axlar så varför inte köra denna övningen istället?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

snel hest
152 Inlägg
14 mars 2011
Benpress kör jag ofta! smile maxar tyvärr maskinen på gymmet jag tränar.

723 Inlägg
14 mars 2011
-Sjoblom- skrev:
Benpress kör jag ofta! smile maxar tyvärr maskinen på gymmet jag tränar.

vad är max där då?

snel hest
152 Inlägg
hej vad gör du?
416 Inlägg
15 mars 2011
inte för att skryta men jag är jävligt stark

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

723 Inlägg
15 mars 2011
ekmaan skrev:
inte för att skryta men jag är jävligt stark

låter bra för dig ju

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
15 mars 2011
Det finns en liknande tråd på Flashback, och där verkar folk ha en tendens att lägga till x antal kg wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

723 Inlägg
15 mars 2011
IceEyes skrev:
Det finns en liknande tråd på Flashback, och där verkar folk ha en tendens att lägga till x antal kg wink

Ja men om folk får en självförtroende boost av att skryta på internet så är det ju bra för dem smile

1 808 Inlägg
15 mars 2011
jag är 24 år, jag är 1,84 och väger 120kg

Mark: Aldrig testat
Bänk 105 kg
Böj: Aldrig testat

Ska tillägga att jag gått på gym 1 gång.
Senast redigerat av Gronwalls (15 mars 2011)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Muttley
15 mars 2011
IceEyes skrev:

De käkar anabola säkert hela högen. wink

:-)
367 Inlägg
15 mars 2011
Mark: För dålig rygg
Bänkpress: Skitövning
Knäböj: runt 90 om jag vill men ryggen ger sig långt innan det.

20 bast
72 kg
181 cm.

smile

Dkv
592 Inlägg
27 september 2011
Nice tråd när man känner sig såhär lagomt halvfet och halvgammal!! smile
Iaf, tränade man bra mkt till 19års ålder (född 83) och då vägde man hela 78kg och tog 120kg i bänk! :)haha!!
Inte mycket men man har alldrig vart någon fantast av bänkpress heller!  Bänkpress på gymmet då känndes som å gå ifrån ica kön direkt upp på scen för 10000 åskådare å köra ett inslag av shakespeare typ!! 

Testade förra sommar med en kroppsvikt av 100kg myspys/garagekropp utan att ha petat på träningen riktigt på 8 år och fick iaf upp 100kg 2 gånger!! Hehe!! smile Och kunde köra 10 gånger med 80kg på stången iaf.. alltid nått... tongue Med tanke på öldieten de seaste åren! Hahaha!!! smile
Mark och böj har ja tyvär alldrig testat till max!!
Men har dock kört 10x3 med 310kg i benpressen.... för drygt 9 år sedan!! Hahaha!!!

Hur som haver! Kul tråd iaf! Därav att ja ruskar av den lite!
Verkar vara en hel del starka individer här! Har för mig att någon någon gång sa att har man alldrig tränat förut och testar bänkpress för första gången så ligger du på medel på 40-50kg och över det så är man över medel.. otränad dvs!.. om detta stämmer eller inte har ja inte den blekaste om! smile
Bara nått ja har för mig att ja hört!!

Mvh Tommy
Senast redigerat av Tommy_F (27 september 2011)

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

110 Inlägg
28 september 2011
Mark: 120
Bänk: kör på 85, (har aldrig maxat)
Böj: Inte kört på väldigt länge så kan inte svara.

187lång, 88kg, 22år.
Senast redigerat av jensen__ (28 september 2011)

403 Inlägg
28 september 2011
24 år

Mark 260+
Bänk 170
Bänk 62x60kg
Ben ?

Väger 115kg

Min träningspartner och bästa vän Rasmus 1993  fyllde 18 för 2 veckor sedan gör 

RAW = utan lyfttillbehör såsom dräkt och bänkpresströja bla

Mark 3x255kgRAW

Bänk 2x200kg RAW
Bänk 4x190kg RAW
Bänk 36x100kg RAW

Böj 2x200kg RAW

Push Press 150kg

Rasmus väger 140kg+ och är 196cm

Världsrekordet i bänk för en 17 åring ligger på 212,5 kg Raw om någon undrade.
Rasmus och jag har precis börjat träna strongman.
Senast redigerat av LartiC (28 september 2011)

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

Svetsare
3 150 Inlägg
28 september 2011
Kul att hitta denna tråden  smile

Har en liten Off-topic-fråga  tongue

Började för typ 2-3 månader sen att träna lite halvseriöst hemma med hantlar och övningar där man använder kroppstyngden. Är inte så kunnig i ämnet så tänkte om nån vet om man måste köra den aktuella muskeln i fråga helslut för att bygga muskelmassa i återhämtningen?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Muttley
28 september 2011
ZonaX skrev:

Började för typ 2-3 månader sen att träna lite halvseriöst hemma med hantlar och övningar där man använder kroppstyngden. Är inte så kunnig i ämnet så tänkte om nån vet om man måste köra den aktuella muskeln i fråga helslut för att bygga muskelmassa i återhämtningen?

Kör du lyft 2 gånger av en vikt så gör du inget för att bygga muskler och uthållighet.
Du kör typ 12¤3-4 på en lagom tung vikt.    Du måste inte köra stora vikter för att musklerna ska tränas, de är mest dem som inte vågar visa att de är vanliga människor. 
Du ska köra så du är trött i slutet av din övning men ändå kunna köra några övningar till typ. Har du träningsvärk dagen efter så har du gjort rätt. Se till att äta också, utan mat bygger du ingenting utan blir bara mindre.

Svetsare
3 150 Inlägg
28 september 2011
tkd_rille skrev:
ZonaX skrev:

Kör du lyft 2 gånger av en vikt så gör du inget för att bygga muskler och uthållighet.
Du kör typ 12¤3-4 på en lagom tung vikt.    Du måste inte köra stora vikter för att musklerna ska tränas, de är mest dem som inte vågar visa att de är vanliga människor. 
Du ska köra så du är trött i slutet av din övning men ändå kunna köra några övningar till typ. Har du träningsvärk dagen efter så har du gjort rätt. Se till att äta också, utan mat bygger du ingenting utan blir bara mindre.

Okej gött, låter som så jag kör nu  smile  Sen tänkte jag fråga med, om man är lite överviktig bör man då gå ner i vikt först och styrketräna sen eller tvärt om? Har hört att musklerna använder fettet som finns tillgängligt och bränner det som energi men kan ha fel.

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Muttley
28 september 2011
ZonaX skrev:
tkd_rille skrev:
ZonaX skrev:

Okej gött, låter som så jag kör nu  smile  Sen tänkte jag fråga med, om man är lite överviktig bör man då gå ner i vikt först och styrketräna sen eller tvärt om? Har hört att musklerna använder fettet som finns tillgängligt och bränner det som energi men kan ha fel.

Gör båda samtidigt. Ät vettigt, kör motion och styrketräning ska du se att om några månader så gör de susen. Men dina hantlar hemma och din egen vikt kommer väldigt snart vara för lite för dig så ett gymkort och träna med större vikter är något måste wink Om du ville bygga muskler och bli starkare.

Jag gör både och just nu och de funkar prima.

Svetsare
3 150 Inlägg
28 september 2011
tkd_rille skrev:
ZonaX skrev:
tkd_rille skrev:

Gör båda samtidigt. Ät vettigt, kör motion och styrketräning ska du se att om några månader så gör de susen. Men dina hantlar hemma och din egen vikt kommer väldigt snart vara för lite för dig så ett gymkort och träna med större vikter är något måste wink Om du ville bygga muskler och bli starkare.

Jag gör både och just nu och de funkar prima.

Fan vad nice, har nämligen börjat promenera en speciell runda på ca 2km varje dag samt försöker dra ner lite på käket  tongue   Jaja, det är väll bara att jobba på då  ;D

1 624 Inlägg
29 september 2011
Bänk 224kg
Marklyft 347 kg
Knäböj 102 kg

Sök