Enda anledningen att stoppa in E85 i en sugmotor är egentligen för att utnyttja det nya bränslets potential att öka effekten... och det gör men enklast genom att montera en turbo. Då kan man motivera alla E85's nackdelar med 100 friska hästar som kan hittas utan att kompsänka eftersom den större mängden bränsle kyler och det högre oktantalet inte orsakar spikningar.
men... en sugmotor håller inte för 100% effekt till bara sådär, iaf inte en S40 där om inte annat växellådan från renault flyger i bitar. (det är provat redan faktiskt)
Det finns ingen rimlig anlednign att konvertera till E85 eftersom det är dyrt och du bli fast på E85 vilket inte fungerar så bra på vintern och det kläggar igen din motor ganska så fort. Redan efter 10 tankar så har du en ansenlig beläggning på alla insugsdetaljer.
Även riktgia etanolbilar har detta problem och jag tror alla tillverkare rekomenderar att man kör på bensin då och då, vilket en riktig etanolbil fixar, men inte en konverterad gammal S40.