2761
Sök

Motorklubb/förening

16 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Hej!
det är så att jag o min vän vill starta en seriös motorklubb/förening i våran stad.
då undrar vi om man måste följa några speciella stadgor för att räknas som det. om man kan få bidrag från kommunen eller  någon ''huvud förening''

är glad för alla svar som finns!smile
tack på förhand!smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
Ska ni ängna er åt motorsport eller skruva bil & dricka öl? Om ni ska ägna er åt motorsport så börja med att prata med SBF www.sbf.se

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

KHRacing
8 mars 2011
RD_87 skrev:
Ska ni ängna er åt motorsport eller skruva bil & dricka öl? Om ni ska ägna er åt motorsport så börja med att prata med SBF www.sbf.se

Eller SMA. www.svenskamotorsportalliansen.se

16 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
vi tänkte ägna oss åt dricka öl, mecka med bilar, åka på bil träffar o ställa ut, göra trevliga saker tsm osv. men tack så mkt för svar smile

KHRacing
9 mars 2011
EriikAndeersson skrev:
vi tänkte ägna oss åt dricka öl, mecka med bilar, åka på bil träffar o ställa ut, göra trevliga saker tsm osv. men tack så mkt för svar smile

ja då är det bara att registrera er hos den kommunen ni vill finnas i typ.

16 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
ah okej. tack så mkt smile

starcrossed
10 mars 2011
man kan ju få bidrag för studiecirklar o sånt, har jag för mig.
skall ni inte ha bidrag så behöver ni väl inte registrera er någonstans.
utan bara se till att sätta ner lite saker på protokoll.
Lite årsmötesbeslut, stadgar osv.

16 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
jo vi tänkte det. men så tänkte jag att man ksk måste anmäla sig för att vara en registrerad motorklubb

starcrossed
10 mars 2011
Skickar dig lite länkar som du kan titta på. Fråga gärna mer, alltid är det någon här som kan hjälpa till.

http://www.ungdomsstyrelsen.se/art/0,2072,3528,00.html

http://www.bolagsverket.se/foreningar/

16 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
jo men dom var mkt intressanta att läsa speciellt ungdomsstyrelsen smile tack så jätte mkt ! fick mkt bra tips där ifrån smile!

Sök