2394
Sök

745 -88 b 230f startar inte och knackade när den väl gick

24 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#1
Tja, Det började med att jag tog bort ventilkåpan och tändhattarna och kollade så att det såg bra ut, satte på locket igen och satte dit tändhattarna igen på rätt plats, efter det så skulle jag ut och köra och när jag kom ut på stora vägen så började den knacka och det lät som att den gick på 3 av 4 cyllar ungefär som när man håller på att få soppatorsk. (tankade 20 liter 1,8 mil innnan). Det knackade bara när man varvade över ungefär 2000.
Sen åkte jag hem och fick inte ordning på det så den stog några timmar och kallnade och när jag skulle starta sen så startar den inte.

tacksam för svar.

Forummoderator
18 011 Inlägg
12 mars 2011
#2
Varför tog du bort ventilkåpan? Fick du tätt när du monterade den igen?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

24 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#3
Skulle kolla så att packningen var hel. Jo det tror jag, men skulle det göra så att den inte ens tänder till när man försöker starta ? alla tändstiften har gnista.

24 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#4
http://images4.bilddagboken.se/83/_u1/_u1/_u5/_u1/_u9/_u7/u1151979/37911_1299933458.jpg
Förklara för mig som inte har så mycket erfarenhet av insprutare.
nr.1 Tog bort den slangen och då sprutade det bensin från pil nr 2:s håll när jag försökte starta.
nr.3 vad gör den ?
Senast redigerat av Volvo740gl88 (12 mars 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 mars 2011
#5
Det ska inte komma soppa ur nr2, byt regulator.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök