2932
Sök

Identifiera ett okänt b230 block, troligen ft

TBM NINJA
917 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
hejsan, jag skulle vilja ha hjälp att identifiera ett b230 rödblock!

där står bara b230 på sidan och min kompis som sålde det till mig sa att han va rätt säker det är b230ft

jag såg att det är oljekylda kolvar (sådana sprut i botten) sen har jag inga andra ledtrådar!

vill ni ha bilder? eller säger inte de oljekylda kolvarna att det är ft block?

tack på förhand

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

322 Inlägg
12 mars 2011
henke_92 skrev:

där står bara b230 på sidan och min kompis som sålde det till mig sa att han va rätt säker det är b230ft

jag såg att det är oljekylda kolvar (sådana sprut i botten) sen har jag inga andra ledtrådar!

tack på förhand

är väll bara senare ft/fk som har oljesprut underkolvarnaefter 94 o uppåt o vad ja vet så slutade volvo me gl modellerna då oxå=)

TBM NINJA
917 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
henke_92 skrev:

tack på förhand

är väll bara senare ft/fk som har oljesprut underkolvarnaefter 94 o uppåt o vad ja vet så slutade volvo me gl modellerna då oxå=)

men då borde det va ett ft block va?
finns det några sätt att identifiera? typ något mått eller så?
vad jag vet så är där olje retur i blocket till turbo förmodligen

322 Inlägg
12 mars 2011
ft eller fk block spelar ingen roll då de är samma block bara olika benämningar på motorerna då ena är fulltryck andra lätttryck och de enda som skiljer är wastegateklockan

TBM NINJA
917 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
ft eller fk block spelar ingen roll då de är samma block bara olika benämningar på motorerna då ena är fulltryck andra lätttryck och de enda som skiljer är wastegateklockan

okey! smile men det måste väl vara ett ft/fk block för att det är oljekylda kolvar?

322 Inlägg
12 mars 2011
de och oljeretur säger att de ska va så mig vetligen iaf=)

44 Inlägg
12 mars 2011
Oljekylda kolvar fanns som sagt på ft/fk blocken från -94 och frammåt... Blocken är precis likadana det som skiljer dom åt är tryckklockan som driftking199 redan sagt...

TBM NINJA
917 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
fjanteliten skrev:
Oljekylda kolvar fanns som sagt på ft/fk blocken från -94 och frammåt... Blocken är precis likadana det som skiljer dom åt är tryckklockan som driftking199 redan sagt...

ja jag vet att det ska va oljekylda kolvar i ft/fk blocken men finns det fler rödblockare som har det? såfall måste det ju va ett ft/fk block om inga andra har oljekylda?????

322 Inlägg
12 mars 2011
nej eftersom de inte finns nån bil me motor utan turbo efter 94 så är de ett turbo block=)

TBM Yamaz
199 Inlägg
13 mars 2011
henke_92 skrev:

tack på förhand

finns redan användbara trådar om detta=) http://lmgtfy.com/?q=the+difference+bet … 30+engines

Dreams are like rainbows... only idiots chase 'em
Min projekt-tråd finner du här: BMW E30, styling, interiör samt uppfräschning. - RALLYSTUK

Jajjemen!
1 512 Inlägg
13 mars 2011
det finns en gjuten klack i blocket under 1ans insug där de står instansat vad de är för motor.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

87 Inlägg
13 mars 2011
brukar vara stämplat vad de är för motor på sidan under insuget på själv blocket. men vad spelar de för roll om de är fk/ft block? när de är lika dana block.

TBM NINJA
917 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
grindborg2 skrev:
brukar vara stämplat vad de är för motor på sidan under insuget på själv blocket. men vad spelar de för roll om de är fk/ft block? när de är lika dana block.

tydligen smile tack

TBM NINJA
917 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Manne skrev:
det finns en gjuten klack i blocket under 1ans insug där de står instansat vad de är för motor.

tack så mykt, jag hitta det efter 10minuter med tandpetare å förstoringsglas tongue helt ner slitet

Sök