3544
Sök

Hjälp mig få klarhet över årsmodellerna på 740 där 940 front passar utan att byta skärmar etc.

Oturen själv
593 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Tjenix, Har en 740GL ( kombi om det spelar någon roll ) -90 ( reggad 89 ) Har den fula fronten med plast imellan lycktorna och grillen.

Bildexempel från wiki, http://en.wikipedia.org/wiki/File:Volvo … 080320.jpg

Undrar om detta är den "Nya" fronten. Och vilket arbete som egentligen krävs för att montera 940 fronten ( Strålkastare, grill och blinkers )   

Är det så att huvens veck inte stämmer överens med grillen så byter jag endå och tar en 940 huv senare då min blivit skadad när garageväggen öste ner big_smile ( Hyresgarage ) big_smile

Det är så mkt oklarhet kring detta när jag söker i forumet så jag vill ha ett exakt svar på vad jag måste ha för att sätta dit det bolt on.

Inget gissande nu big_smile

mycket tacksam för svar !

Brum

739 Inlägg
14 mars 2011
det du måste byta är lysen grill blinkers skärmar huv och den lilla plåten framför rutan

Oturen själv
593 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
agadiffen skrev:
det du måste byta är lysen grill blinkers skärmar huv och den lilla plåten framför rutan

är du 100% säker på det? Då har jag väl gamla fronten då?

Brum

739 Inlägg
14 mars 2011
ja bytte på en bil ja hade en gång så ja vet! men detta var typ 1998 om det har någon betydelse !!

309 Inlägg
14 mars 2011
Min kompis har den fronten på sin 740-90a. Han har nyligen bytt till 940 lysen och blinkers samt grill. alltså så att dom fula plåtarna mellan lysena försvinner osv. Skärmar och huv passar, det skiljer någon mm vid kanten på huven men inget man ser allmänt smile

739 Inlägg
14 mars 2011
man märker visst att passformen inte blir bra !!!!

Oturen själv
593 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
agadiffen skrev:

1998.. Den har en annan front.

Brum

739 Inlägg
14 mars 2011
Mreque89 skrev:
agadiffen skrev:

okey då tar vi detta igen året var 1998 så det ja menade var att det var länge sedan

Oturen själv
593 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
agadiffen skrev:
Mreque89 skrev:
agadiffen skrev:

okey då tar vi detta igen året var 1998 så det ja menade var att det var länge sedan

Ursäkta mig, Tänkte helt fel där smile tänkte 88 big_smile då fanns ju inte 90an big_smile

Brum

Oturen själv
593 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Men en liten smålista på vad jag behöver, För 90ans lampor e ju mindre så Fästena borde väl vara fel?

Så.. Fästen, Strålkastare, grill, blinkers och plasten över kylen?

Brum

41 Inlägg
15 mars 2011
Bytte de på min 90:a för ett par år sedan. Du har den nya fronten på 740 och behöver byta blinkers,lycktor,grill och plasten som sitter imellan lyktorna som du ser när huven är öppen, grillen sitter färst i den sen. linjerna på huven kommer skilja sig lite så är man petig så får man byta den me. Men skärmar behöver du inte bry dej om.

V o L v O

Oturen själv
593 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Jimbo_volvo skrev:
Bytte de på min 90:a för ett par år sedan. Du har den nya fronten på 740 och behöver byta blinkers,lycktor,grill och plasten som sitter imellan lyktorna som du ser när huven är öppen, grillen sitter färst i den sen. linjerna på huven kommer skilja sig lite så är man petig så får man byta den me. Men skärmar behöver du inte bry dej om.

Tack! Sånna svar gillas. Rakt och exakt. Tummen upp!

Brum

309 Inlägg
16 mars 2011
Mreque89 skrev:
Jimbo_volvo skrev:

Haha, var det inte ungefär det som jag skrev för ett par dagar sen och berättade? wink eller jag kanske inte var exakt lika tydligen, men nu har du fått svaret iaf smile

Oturen själv
593 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Sandegren skrev:
Mreque89 skrev:
Jimbo_volvo skrev:

Haha, var det inte ungefär det som jag skrev för ett par dagar sen och berättade? wink eller jag kanske inte var exakt lika tydligen, men nu har du fått svaret iaf smile

Jo självklart men detta var ju svar på alla mina frågor i ett smile Att ja har "nya" och att det passar och exakt vad jag behöver byta big_smile Utstrålade förtroende i texten haha big_smile

Brum

309 Inlägg
16 mars 2011
Mreque89 skrev:
Sandegren skrev:
Mreque89 skrev:

Jo självklart men detta var ju svar på alla mina frågor i ett smile Att ja har "nya" och att det passar och exakt vad jag behöver byta big_smile Utstrålade förtroende i texten haha big_smile

Haha, skitbra! big_smile

Sök