3350
Sök

Saab 9-3 -00 T7 Felkod P0135

Fotograf
24 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Hejsan,

Jag äger en saab 9-3 med tronic 7 system.
Motorlampan lyser och jag har kollat upp koden. Koden är följande P0135 "02 sensor circuit no activity detected (bank 1 sensor 1).

Vad betyder det?

Mvh
Senast redigerat av Pernilla_ (14 mars 2011)

23 Inlägg
14 mars 2011
Hej

Det verkar som lamdasonden, den främre som lagt av !

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg

Fotograf
24 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Dennis- skrev:
Hej

Det verkar som lamdasonden, den främre som lagt av !

Jo det konstiga är att jag bytt den för ett halv år sedan hmm
Det finns ju en bakre också

23 Inlägg
14 mars 2011
Nu vet jag iof inte vad du läst ur felkoden med, men bank 1 - sensor 1 tyder på främre lamdan.

Annars får du kolla kabelbrott eller liknande, sedan beror det också på vad för lamda du bytt till, gammal eller universal samt ny.

En begagnad kan såklart lägga av precis när som helst, medans en ny orginal håller bra mkt längre än din bytade gjorde.

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg

Fotograf
24 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Dennis- skrev:
Nu vet jag iof inte vad du läst ur felkoden med, men bank 1 - sensor 1 tyder på främre lamdan.

Annars får du kolla kabelbrott eller liknande, sedan beror det också på vad för lamda du bytt till, gammal eller universal samt ny.

En begagnad kan såklart lägga av precis när som helst, medans en ny orginal håller bra mkt längre än din bytade gjorde.

Biltemas universala har jag bytt till. Men men man vet aldrig.
Sist jag bytte så uppförde sig bilen annorlunda den hackade och hade sig precis vid ca 2k -3k rpm.
Det gör den inte nu ifal men om det hade varit lamda nummer två hade det varit en annan felkod då eller samma?

Sök