Underbart att se ett seriöst projekt. Kommer följas!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
tackar alla för de mycket uppskattade kommentarerna:)
idag blev det inte nån längre tid i garaget. men blev 3 timmar ialafall. de gick åt att fixa iordning bagaeluckan. slippa bort de mesta av rosten längst kanterna och slippa ner resten. blir sedan att lägga ett par svetsloppor längst karmarna!
Fasen vad sugen man blev på en 740..hehe. Hoppas det går bra med tröskelbytet för dig!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
tackar alla för de fina omdömena:) kul att det uppskattas! dags nu för en lite uppdate! blivit mycket jobb nu men har ialafall hämtat mina nya trösklar:)
hann bara kapa ur och passa in den ena trösklen! blev riktigt bra må jag säga:) ska bara svetsas! får ta andra sidan nån dag nu i veckan!
sen beställde jag hem en tillbehörskatalog från 85 till volvo 740:) åh såhär såg den ut:P sitter även ribbgrill som orginal! trodde jag inte först!
hmm ibalnd undrar man vad man gett sig in på:) men roligt e det ialafall. ser det mer som en utmaning detta:P eller såkallade städjobbet!
Började med att passa in tröskeln på andra sidan!
sen blir det beställa en ny högerbalja med! för nåt jävel har ju badat sönder denna sidan
sen lite helhetsbilder för tillfället:) har också upptäckt lite rost vid vänster bakljus:( men det är en enkel match:)
sen började jag montera bort tröskeln, borrade bort de gamla punktsvetsarna. åh dessutom fick jag fågelbo köpet! :o
så då va allt nere:) tänka sig va skit det kan samlas.
håller på att passa in nya plåten!
sen blir det punktsvetsa på insdian:)
blir nog jävligt bra detta:)
sen fick man hem ett litet paket med:) med nya dimljus åh fästen! samt kablage m.m me like!