Inte hänt så mycket med 740:in. Jobbar mest o saknar garage(men letar) i arvidsjaur så har inte hänt så mycket. Skulle behöva byta fjädrar bak då de bottnar när man fyller bilen. Men i o med att de e runt den absoluta nollpunkten 24/7 där uppe så kommer de inte hända så länge garage saknas!
Är dock lite ledig nu så köpte en amazon för att meka lite med när ja e hemma i södra sverige
62:a b18 halvtaskig lack halvtaskig inredning trasig hastighetsvajer trasig tempmätning ej helt totalt sönderröstad.. kanske lite
Blocketbild:
bildkvaliteten blev skit... ... ..
Det som ska försöka hinnas med är följande:
- montera bälten - byta golvmatta - fixa hastighetsmätare - fixa inredning - ljudisolera - lacka kofångare o annan bös - se över bromsar - sladda lite
men men, kommer göra de för skoj skull så får se va ja hinner
dom där mätarna från biltema är rätt fräna ändå Rätt lika riktiga vdo mätare
jao kunde inte motstå
Håller med! Det ser ut att vara originalmätare. Ser ut att ha ganska bra kvalitet också, men BILTEMAS grejer är ju inte riktigt helt hundra. Har köpt saker som gått sönder och varit fel trots att dem säger att sakerna ska vara lika original i både kvalité och funktion (vad jag tycker om det resonemanget låter jag vara osagt).
dom där mätarna från biltema är rätt fräna ändå Rätt lika riktiga vdo mätare
jao kunde inte motstå
Håller med! Det ser ut att vara originalmätare. Ser ut att ha ganska bra kvalitet också, men BILTEMAS grejer är ju inte riktigt helt hundra. Har köpt saker som gått sönder och varit fel trots att dem säger att sakerna ska vara lika original i både kvalité och funktion (vad jag tycker om det resonemanget låter jag vara osagt).
Jao men man får ju vad man betalar för i detta fallet var de ju mest en kul grej så inte hela världen om de går sönder
Jao men man får ju vad man betalar för i detta fallet var de ju mest en kul grej så inte hela världen om de går sönder
har målat golvet och gjort klart för montering av isolering:
svängde förbi en gördetsjälvhall och bytte glycol o lite annat. Skulle byta hastighetsmätarvajer, lyckads skruva dit den på växellådan men inte på hastighetsmätarn?! ska försöka lite mer senare men om nån har nått tips så uppskattas de!
Åkte för att köpa en cross men bilen gick varm halvvägs dit! knappt nått kylar vatten kvar så vi trodde topplockspackningen gått. inge vatten i oljan dock så vi fyllde på vatten o fortsatte i sann bonnmeksanda den drog en en halv liter milen kylarvätska och man hörde hur de pyste om manklämde en kylar slang..
väl tillbaka i arvidsjaur med cross inväntade vi helg och bytte topllockspackning. gick smutt förutom att det ej vart felet.. Var en värmeslang som spruckit. Så när det riktiga felet var de bara att kapa bort den skadade biten o trycka tillbaka slangen på toppen. Man lär sig iallfall
Riktigt kul projekt att läsa! bläddrat igenom hela tråden nu! Måste även få säga att de är rätt tufft me gamla läppen där fram, vet varken om jag gillar eller vad jag gör! Men helt klart tufft! Kommer följas!