2681
Sök

Hackar plödrar vid full gas o laddet kommer över 1 bar

217 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#1
hej 

drog i väg växla upp till tvåan så börja bilen hacka/ plödra men kör man på halv gas går den som vanligt hackar bara vid full gas:S lite hjälp kanske ?tongue

mvh fredde


217 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#3
den gick hur bra som hälst innan med samma ladd kanske en spridare som har gått åt skogen?


15 Inlägg
15 mars 2011
#4
kan få för lite soppa till för mycket ladd, kan kanske vara stiften spolarna mm


15 Inlägg
15 mars 2011
#5
nja vet ej de borde du märkt innan 1 bar med tror ja


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 mars 2011
#7
Byt stift och se till att du får rätt stift.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

14 Inlägg
15 mars 2011
#9
Stift eller tändkasett.. Bcpr7 es-11


159 Inlägg
15 mars 2011
#10
har du fått rätt på henne ?

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN

217 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#12
Mattias.C.O skrev:
har du fått rätt på henne ?

nä ska kolla stiften i mon på skolan hoppas det är bara  byta stift:)


159 Inlägg
15 mars 2011
#13
Freddesaab_92 skrev:
Mattias.C.O skrev:
har du fått rätt på henne ?

nä ska kolla stiften i mon på skolan hoppas det är bara  byta stift:)

Okej, Annars får du kolla bränsletrycket när du kör med henne, kan ju va en Di-kassett oså eller vevaxel givare.., kolla så där inte ligger nån felkod i henne..

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN

217 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#14
Mattias.C.O skrev:
Freddesaab_92 skrev:
Mattias.C.O skrev:
har du fått rätt på henne ?

nä ska kolla stiften i mon på skolan hoppas det är bara  byta stift:)

Okej, Annars får du kolla bränsletrycket när du kör med henne, kan ju va en Di-kassett oså eller vevaxel givare.., kolla så där inte ligger nån felkod i henne..

okey hur kolla man bränsle trycket har ingen mätare o gå efter:(? något tips? har ju en vevaxel givare på gamle motor med den startar o gå bra på tom gång hur skulle den bete sig om man har bränt håll i kolvarna?....


159 Inlägg
15 mars 2011
#15
Freddesaab_92 skrev:
Mattias.C.O skrev:
Freddesaab_92 skrev:

nä ska kolla stiften i mon på skolan hoppas det är bara  byta stift:)

Okej, Annars får du kolla bränsletrycket när du kör med henne, kan ju va en Di-kassett oså eller vevaxel givare.., kolla så där inte ligger nån felkod i henne..

okey hur kolla man bränsle trycket har ingen mätare o gå efter:(? något tips? har ju en vevaxel givare på gamle motor med den startar o gå bra på tom gång hur skulle den bete sig om man har bränt håll i kolvarna?....

Du måste ha mätare för att ha full koll på trycket så det inte svajjar, jag hade börjat med o byta ut Di-Kassetten.. Om en kolv skulle ha gett sig så hade du hört det, och det hade inte kommit vidd full gas bara! men den lät ju bra innan idag, hänt efter?

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN

159 Inlägg
15 mars 2011
#16
jag satt o tänkte lite, Minns att brossans spikade oså när vi hade bytt motorn på hans, men det var mkt pga att vi byggde av en i motor, så vi hade högkomps kolvar i den. Men den plöddrade också o spikade, tog av batterit en stund och sen var det bara att styrdonet skulle lära sig.. Så funkade det bra sen..

Technican
Tekniker/Mekaniker Sverige
Autoropa AB
FERRARI MASERATI BENTLEY LANDROVER JAGUAR MERCEDES-BENZ MCLAREN

saab 9000turbo
9 Inlägg
15 mars 2011
#17
kolla på ic slangarna  så dom inte ha spruckit lr kassat av smile

saab 9000turbo=)

217 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
#18
Mattias.C.O skrev:
Freddesaab_92 skrev:
Mattias.C.O skrev:

Okej, Annars får du kolla bränsletrycket när du kör med henne, kan ju va en Di-kassett oså eller vevaxel givare.., kolla så där inte ligger nån felkod i henne..

okey hur kolla man bränsle trycket har ingen mätare o gå efter:(? något tips? har ju en vevaxel givare på gamle motor med den startar o gå bra på tom gång hur skulle den bete sig om man har bränt håll i kolvarna?....

Du måste ha mätare för att ha full koll på trycket så det inte svajjar, jag hade börjat med o byta ut Di-Kassetten.. Om en kolv skulle ha gett sig så hade du hört det, och det hade inte kommit vidd full gas bara! men den lät ju bra innan idag, hänt efter?

den lät bra innan i dag sen börja den hacka på full gas


217 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#19
Mattias.C.O skrev:
jag satt o tänkte lite, Minns att brossans spikade oså när vi hade bytt motorn på hans, men det var mkt pga att vi byggde av en i motor, så vi hade högkomps kolvar i den. Men den plöddrade också o spikade, tog av batterit en stund och sen var det bara att styrdonet skulle lära sig.. Så funkade det bra sen..

hitta felet va tänd kasseten som va kass



Sök