hej tänkte att nu är det dags att jag också la upp en projekttråd här inne.
Köpte en skyline r34 gtt -98. Den importerades av Micke_J på Superior Imports, ett stort tack till er killar. Bilen har rullat 3000 mil och är i nyskick.
Lite bilder på bilen när den kom hem till sverige.
Första gången man byggde om den. Vet inte blev inte riktigt nöjd med hur den såg ut efter så det blev att man köpte hem allt nytt o började om från början.
Så då har man snabbspolat fram till i år då För ett år sen bestämde jag mig för o köra på ett väldigt unikt widebody kitt från tillverkaren Crossfactory. Kanske ett dumt misstag iom det tog ett år och få det fram till dörren. Det stod ju ingenstans att killen som äger företaget har det som en hobbyverkstad, men men han fick tummen ur r_ven och tillverkade ett.
Detta kan man lätt kalla "Japanskt Guld" (= sjuk passform på allt. Fälgarna som sitter på bilen är 18x10" et 37. Nu så kan man äntligen börja på det efterlängtade jobbet med ett väldigt unikt kitt. Ska bli sjukt kul o se ett slutresultat på allt.
Ser ruggigt bra ut, r34.an i snikversionen är inte snygg orginal, men det du gör ser mkt lovande ut:) Keep up the god work , ska bli kul att se resultatet
Hej hej har haft fullt upp med o passa in framskärmarna igen, plus att det strulat lite med o få tag i en orginal gtr huv. Får se ska ringa jspec på måndag och se ifall dom har ngt som kanske passar.
Drar mig lite om o börja kapa i den som ni känner men det ska börjas på måste lösa lite problem där framme på bilen först..
Lägger upp lite bilder på från i vintras när fram och bakvagnen gjordes vid.
Hej hej nu har man börjat lite överallt känns det som Bakskärmarna tog mig en stund innan jag började kapa, kändes så fel och synd och kapa upp en bil i det skicket men men tillslut började jag.
Kapade upp en del så däcket har lite när det rör sig.
Va nere idag och började svetsa fram nya inneskärmar men glömde ta bilder så det kommer till helgen.
Så då har man varit i garaget ett tag med en massa funderingar i skallen på alla problem som ska lösas Började med och försöka göra en pappmall på hur jag skulle lösa hur plåten skulle se ut till den nya inneskärmen men efter 3 timmars klippande och en massa svordomar så gav jag upp. Tänkte det måste gå och göra med plåt direkt och det gjorde det bara att man tog den i mindre bitar och körde på.
Sry för kvaliten på bilderna det fick bli med mobilen denna gången.
Nu så börjar man se slutet på ena sidan Va en hel del väntande på att alla medel skulle torka innan man kunde lägga på nytt så lite därför det tagit tid. Här kommer lite bilder iaf.
Här grundades allt med rostskyddsgrund 3 gånger.
Efter grunden la jag på ett lager karoserikitt
När allt va torrt så penslade jag på ett lager med underredsmassa som va snabbtorkande o blev lite gummiaktig.