3220
Sök

Turbokit Bmw E36?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
22 mars 2011
#21
Stylingkompaniet/ SKR engineering kanske är dyrt... Men där har du en kille som kan smile

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

181 Inlägg
22 mars 2011
#22
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

16 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#23
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

aa vet. poängen va just det att de skulle hålla smile


16 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#24
Är det någon som har köpt turbo eller något liknade på tuning-import.com? isåfall äre bra kvalitet? såg att dom hade ett kitt.


16 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#25
speedfreak racing skrev:
Stylingkompaniet/ SKR engineering kanske är dyrt... Men där har du en kille som kan smile

aa ,men med de priserna så vänder jag mig nog hellre till PPF. smile


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
22 mars 2011
#26
Vill man att det ska hålla så blir det inte billigt, har själv lagt en del på mitt bygge, men det är ingen skit man har köpt smile Bättre att köpa riktigt grejer och veta att det funkar, än att köpa billiga kit som inte alls är bra. T ex de kromade kinagrenrören är ren skit, bara att släng ai soporna direkt.


16 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
#27
Marcus_89 skrev:
Vill man att det ska hålla så blir det inte billigt, har själv lagt en del på mitt bygge, men det är ingen skit man har köpt smile Bättre att köpa riktigt grejer och veta att det funkar, än att köpa billiga kit som inte alls är bra. T ex de kromade kinagrenrören är ren skit, bara att släng ai soporna direkt.

jao men kan man komma undan lite billigt så gör man det ;p aa kina rören spricker har jag hört.

köper du dina grejor nya? smile


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
22 mars 2011
#28
krok3n skrev:
Marcus_89 skrev:
Vill man att det ska hålla så blir det inte billigt, har själv lagt en del på mitt bygge, men det är ingen skit man har köpt smile Bättre att köpa riktigt grejer och veta att det funkar, än att köpa billiga kit som inte alls är bra. T ex de kromade kinagrenrören är ren skit, bara att släng ai soporna direkt.

jao men kan man komma undan lite billigt så gör man det ;p aa kina rören spricker har jag hört.

köper du dina grejor nya? smile

Jo, men tyvärr finns det inte många genvägar till att få det hållbart. Billigt och bra går tyvärr inte ihop här.
Ja, det ända som är begagnat är väl mina spridare tongue Resten har köpts nytt eller byggts själv

Du kan ju snikkonvertera, men hållbarheten är inte så högt prioriterat då
Senast redigerat av Marcus_89 (22 mars 2011)


106 Inlägg
30 mars 2011
#29
det är bara ut på blocket och leta! finns ju en del grenrör t m50 där (ingen kina skit) annars bygg ditt eget, tråkigt att köpa färdigt kit när man kan bygga och köpa alla delar själv så man vet att d e bra grejer! smile


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
31 mars 2011
#30
Tror att ebay måste ha de billigaste kitten. Ett tips är att köpa ett med gjutet grenrör. De håller mycket bättre. Betala med paypal. Då har jag för mig att det är med en försäkring. Ska du åka 300hk kan du ju alltid skaffa ett chip också som backar tändning. Funkar klockrent till den effekten.

mvh


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 april 2011
#31
Fekzen skrev:
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

Riktigt utmärkt servide denna kille har!. Min rullar med programetat chipp och hon går rikgtigt fint!.

10-15k tror jag inte du får några nya saker som håller tyvärr. Spec inte med allt. Små saker drar iväg fort som fan!.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

3 120 Inlägg
1 april 2011
#32
Fekzen skrev:
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

Finns S50 med omprogramerat orginalsprut som levererar en bit över 500hk...


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
1 april 2011
#33
ToTTeN skrev:
Fekzen skrev:
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

Riktigt utmärkt servide denna kille har!. Min rullar med programetat chipp och hon går rikgtigt fint!.

10-15k tror jag inte du får några nya saker som håller tyvärr. Spec inte med allt. Små saker drar iväg fort som fan!.

Håller med! smile Kanonbra service och snabbt gjordes mitt chip med smile

Ja precis. Ska det vara driftsäkert så får man kosta på det en del, mkt som dyker upp som drar iväg på kostnaderna. Men det är värt det i slutändan, man vill inte skruva på sommaren, då ska det ju köras utan några tråkiga stopp
Senast redigerat av Marcus_89 (1 april 2011)


4 Inlägg
10 september 2012
#34
viccoA skrev:
Fekzen skrev:
henkemedpuffen skrev:
finns ju folk som bänkat en bra bit över 300 hk med orörd bottendel och med org sprut.

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

Finns S50 med omprogramerat orginalsprut som levererar en bit över 500hk...

Satan vilken  bump de här blir.

Men så ni säger att man turbo konv en m50b20 och köra med org spridare samt org bottendel?

http://www.tuning-import.com/produkt.ph … amp;id=297
Detta kitt kan man köra då utan att byta spridare?

mvh tongue

1 217 Inlägg
10 september 2012
#35
GalaxyS skrev:
viccoA skrev:
Fekzen skrev:

Absolut. Jag har programmerat över ett tiotal Bmw Turbo bara bland folk här inne på garaget, så finns nog med bevis på att originalsprutet klarar av rätt mycket effekt.

Är några M50B25 Turbo här inne med omprogrammerat org sprut som bör ligga närmare 400 hk...

Mvh//
A.Fekzen

Finns S50 med omprogramerat orginalsprut som levererar en bit över 500hk...

Satan vilken  bump de här blir.

Men så ni säger att man turbo konv en m50b20 och köra med org spridare samt org bottendel?

http://www.tuning-import.com/produkt.ph … amp;id=297
Detta kitt kan man köra då utan att byta spridare?

mvh tongue

Firman du länkade har använt 468cc spridare till det om jag förstod det hela rätt, så om du inte har det original så lär du nog få byta.


Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
10 september 2012
#36
svetsa eget grenrör och fixa någon halvbegagnad turbo och intercooler och koppla in oljan och allt det.

ska göra detta själv i framtiden förhoppningsvis på en 325:a du lär klara dig strålande med 350 häst med orörd botten smile

finns dom som kört på runt 450 har jag för mig med orörd botten men dem har fixat ett kraftigare insprut.

Stil>Funktion

4 Inlägg
10 september 2012
#37
ok ok, nja tänkte köra på kittet för har lite svårt åh hitta andra grejor som lirar ihop är inte så kunnig på just de.

tänkte lägga mig runt 300hk, dvs dubbla effekten från idag.

Orginal sprut elr inte?tongue

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
10 september 2012
#38
kör med original du smile


Har gjort en tråd idag om just företag til trimmning och styling. om jag skulle ha ett företag som skulle kunna ta in din bil och bygga grenrör och fixa ett helt turbokit med alla tillbehör så skulle du alltså lämna in den där? bara en fundering wink


men med 300hk borde du lätt kunna köra med originalsprut. vet inte vilka som gör det men kolla lite med PBZ och JRM om dom möjligtvis kan slänga ihop ett fullt kit till dig som passar som du kan montera själv sen smile vet inte om det går men du kan ju höra med dom.

vad är det för motor i den?

Stil>Funktion

4 Inlägg
11 september 2012
#39
P-K skrev:
kör med original du smile


Har gjort en tråd idag om just företag til trimmning och styling. om jag skulle ha ett företag som skulle kunna ta in din bil och bygga grenrör och fixa ett helt turbokit med alla tillbehör så skulle du alltså lämna in den där? bara en fundering wink


men med 300hk borde du lätt kunna köra med originalsprut. vet inte vilka som gör det men kolla lite med PBZ och JRM om dom möjligtvis kan slänga ihop ett fullt kit till dig som passar som du kan montera själv sen smile vet inte om det går men du kan ju höra med dom.

vad är det för motor i den?

Njaa vill bygga själv big_smile
M50b20 (bmw 320i e36a)

Ok men då kanske jag kan köra med kittet jag har postat tidigare med org sprut smile

181 Inlägg
11 september 2012
#40
GalaxyS> Inga problem att ordna ett anpassat program efter din setup, till originalsprut.

Spridare kommer du att behöva byta ut. Original räcker inte långt alls. Rekomenderar tex Saab spridare på 350 cc, M5 spridare på 380 cc eller PPF shopens 420 cc.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.


Sök