2812
Sök

Problem med el och laddning på cheva van

7 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Jag har en cheva van som börjat krångla med elen.
Skriver ner hur det sett ut från början till nu.

Först börja det med att jag insåg att extra batteriet var tomt på vätska och i princip höll på explodera, då jag snabbt plocka bort det bara.

sen skulle vi dit med ett nytt extra batteri och i all hast och en vän som inte tänkte till när han kopplade in det under bilen resulterade i att han satt + på minus och - på plus och av en slump kollade jag det efter en korts tid åkning och tog bort det.

jag laddade upp det första batteriet och tänkte inte på att även det förmodligen kortslutits pga felkopplningen.
Så jag tog bilen och körde iväg ca 20 mil och stannade där och dagen efter ja skulle åka var det totalt dött. Jag lyckades då inskaffa ett helt nytt batteri och tyckte att alla problem var lösta så körde hem igen med musik på som vanligt, dock när jag använda spolarvätska knappen så tvärdog bilen. men fick igång den igen då ja inte hunnit köra så länge.

Men hann hem och stänga av bilen för att packa ur den och när ja skulle starta upp den var den stendöd igen.

Sen kom vintern och bilen ställdes undan för att fixas nu till våren. Så för 4 dagar sen var ja dit med ännu ett helt nytt batteri för att se hur den skulle reagera och den starta på en gång utan problem.

Men var upp dit idag igen och skulle se hur den reagerade och det visade sig att den var stendöd igen trots att den bara stått.

Så har någon någon aning vad det kan vara för fel och vad som kan ha hänt. Får ju anta att den tjuvdrar ström från något men kan ha tidigare delen av alla händelser påverkat detta och en aning om hur jag kan göra för att åtgärda det och se vart felet kommer ifrån.

tack på förhand.

Sök