Okej någonstans på vägen sedan jag senast uppdaterade i denna projekttråd så har det spårat ur
Henko pump, monterad
Siemens 875cc High-Z Fuel Injectors
Alu IC från Do88 har monterats
Byggde nya fästen för att kunna montera IC "upp och ner" vilket med för att den hamnar längre ner och hamnar mitt i gapet i Aero fronten istället för allvägs upp bakom krockbalken
Resultat
Fjäderbenen har renoverats
Växellådan skickades iväg på renovering och en Quaife-diff smög sig ner.
Dubbelskivig Quartermaster koppling med lättat svänghjul hittade ner också
Turbon portades till 19T och "kungskobran" monterades
Motorn togs ner och renoverades
Portad T5 topp med trollspeedfjädrar och 268/9,45 Kammar, modiferat T7 insug med T5 fläns för att passa t5 toppen
Genuinesaab motorfästen
Toplockskåpan renoverades och det står numera POWER istället för BIOPOWER
Motorn innnan den åkte i bilen
Delerinbussningar i framvagnen, gjorda av specialsvarv.se
Delerinbussningar till växellänkage gjorda av spescalsvarv.se och Genuinesaabs Shoort shift!
Förra sommaren körde jag med CarbonTech XP8 bromsbelägg med EBC 288mm slitzade skivor men skivorna sprack.
Denna säsong blir det 308mm släta skivor + stålomspunna bromsslangar. Bromskylning skall byggas så småningom.
Har det spårat ur när man är bundis med butiks chefen och de anställda på adbildelar samt när det står saabkillen på alla mina kvitton?
Inför säsongen 2013, Besiktning den 30April
Förra sommaren hade jag problem med att växellådan läckte olja vid vänster drivaxel vilket resulterade i att synchuben för 3-4 sprack. så lådan har varit iväg på SPA över vintern. misstänker att läckaged berode på felaktiga Drivaxelsvinklar alt kass drivaxel.
Men växellådan är iaf tillbaka och skall monteras i helgen
Även turbon havirerade så den har plockats isär och lagerhuset är kasst, så ett nytt lagerhus och nya lager ligger och väntar
Isärrplockad turbo,
Samt en liten service skall göras innan besiktning också
Nya däck skall monteras.