3880
Sök

Inför: Test`n´Tune i Söderhamn, 7 Maj

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Nu, ALLA gas- o burn sugna förare, som vill köra lite Dragracing.
Vill du jaga din egna bästa tid, eller tävla mot polarens nytrimmade bil o visa att din bil/mc/moppe går minsann snabbare på 201 meter!! tongue

Anmäl ert intresse snarast!!

Lördagen den 7 Maj kommer vi att köra på Helsinge Raceway och Alla är välkomna!!
(Men för att vi ska kunna köra, behöver det komma minst 30 bilar)

Och det vi kräver av dig är (om du kör en "vanlig" gatbil)
Hjälm, handskar, vettiga skor och heltäckande kläder i bomull, och din bil/mc kommer genomgå en enklare besiktning, och glöm inte lösa föremål måste plockas ur. Även startavgiften kommer bli något billigare för er "vanliga". Skydd under bilen i depån. Gäller alla.
Kommer ni med vanliga gatdäck, är det förbjudet att burna över startlinjen, men i burnboxen får ni gasa hur mycket ni vill! wink

Vi ber er att byta ut glykolen mot vatten denna dag, då glykol är det värsta att sanera!! (och vi kommer preppa banan!) Därav förbudet!

Vi kommer snart med mer info, ev ändringar, och om startavgifter o dyl.
Välkomna med en intresseanmälan!!

>>>>>> www.smksoderhamn.com <<<<<<<

//Jocke & Flisa
Senast redigerat av dr_saab (7 april 2011)

www.dustratracing.se
//Livet börjar vid 2 kg laddtryck\\

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
För er som kör bilar långsammare än 8.50 sek (201m) kommer anmälningsavgiften bli 100:-
(typ bilar under 400hk)
Ni andra etablerade dragracingförare, kostar det 300:-.
Och en medlemsavgift på 150:-.

Vi kommer även att ha en licenskurs, den kostar 300:-

Kom igen och anmäl erat intresse NU!! :-)

www.dustratracing.se

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
27 mars 2011
hade det inte vart så långt ner så hade man kommit o prova på lite

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
street_cars skrev:
hade det inte vart så långt ner så hade man kommit o prova på lite

Jo, det är iofs 22 mil enkel resa från Sveg, men va fasen, det är ju en hel lördag så.... wink
Förra året hade vi folk från åland som kom och åkte!! Och sthlm...

Dra med dig ett gäng o kom ner o åk så mkt ni orkar!! cool

www.dustratracing.se

209 Inlägg
27 mars 2011
får se då om vi kanske blir ett gäng från  MK Wolfman Cruisers Härjedalen! som åker ner o tittar !

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Tittar??? Ta med bilarna o kom o kör!! ;-) 

Det blir kul det!!!

cool

www.dustratracing.se

209 Inlägg
27 mars 2011
hahaha får se då

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Vi har en fundering om varför det är så få som vill testa sin bil nu för tiden?? Eller ev börja köra dragracing. Man pratar med en hel del att det ska bli körning, och många tycker det ska bli skitkul MEN när det väl blir av, så anmäler sig ingen!

Vad är det som gör att det blir så?? Har ni funderingar på hur det fungerar. Vet att många tycker säkerthetsbestämmelserna är besvärliga. Men har du en vanlig personbil och vill komma och köra är det ju inga större problem. Annat är naturligtvis när man skaffar sig en racebil, men då är man också för det mesta medveten om bestämmelserna.

Vore trevligt om ni skrev om "problemen" som Ni kanske tycker finns. För att få upp lite "chipsbilar" och andra helt vanliga bilar igen, som vill köra  och testa, det skulle vara himla kul!!
Och det är ju på en lördag och då hinner vi köra så "ögona blör", käka hamburgare, och kolla på fräna bilar!!! wink
Senast redigerat av dr_saab (28 mars 2011)

www.dustratracing.se

3 Inlägg
1 april 2011
hej jag tänkte anmäla mig men det funkar ju inte klart man ska ner och köra skiten ur nån bil när det händer något

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Va, funkar inte?? Dom hade ju fixat till det!! Jag testade en anmälning nu, o det fungerade......
Annars gör såhär
Markera o kopiera hela anmälningen, klipp in det i ett nytt mail och fyll i och skicka iväg det till: dragracing@smksoderhamn.com
Vi har även licenstagning samma dag för er som vill ha licens!
Vi ses den 7e maj!!
//flisa

www.dustratracing.se

171 Inlägg
6 april 2011
dr_saab skrev:
Vi har en fundering om varför det är så få som vill testa sin bil nu för tiden?? Eller ev börja köra dragracing. Man pratar med en hel del att det ska bli körning, och många tycker det ska bli skitkul MEN när det väl blir av, så anmäler sig ingen!

Vad är det som gör att det blir så?? Har ni funderingar på hur det fungerar. Vet att många tycker säkerthetsbestämmelserna är besvärliga. Men har du en vanlig personbil och vill komma och köra är det ju inga större problem. Annat är naturligtvis när man skaffar sig en racebil, men då är man också för det mesta medveten om bestämmelserna.

Vore trevligt om ni skrev om "problemen" som Ni kanske tycker finns. För att få upp lite "chipsbilar" och andra helt vanliga bilar igen, som vill köra  och testa, det skulle vara himla kul!!
Och det är ju på en lördag och då hinner vi köra så "ögona blör", käka hamburgare, och kolla på fräna bilar!!! wink

En av anledningarna är väll att det är så tidigt? 7Maj?
Är knappast många som ens hunnit fått ut sin hobbybil vid den tiden. (iaf inte jag)

Sen är det tråkiga med glykolförbudet. Visst, bara att byta och hälla i vatten.
Men vi som har ca 15 L blir det en hel del pengar å bara byta sådär.
Men vad jag förstår är det inte obligatoriskt iår? eller? smile

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Men du slänger väl knappast glykolen?!? Tömmer upp den i ett lämpligt kärl, och återanvänder den!! Så gör vi med våran bil då den inte ska stå med vatten i motorn mellan tävlingarna.
Glykol är en av det VÄRSTA som kan hamna på en preppad bana. Det bli snorhalt, och att sanera det är inte kul och mycket tidsödande! Och för att underlätta för alla är det glykolförbud.
Att vi kör såhär tidigt i år, är för att dom som har sina bilar färdiga, skall kunna komma och testa och tuna sina bilar i tid, innan första tävlingen går av stapeln.  (Första stora tävlingen är den 7e maj!! Tyvärr hade vi inte möjlighet här uppe i norr att köra tidigare, som en del säkert velat göra!)hmm

Men du är välkommen den 21 maj om du är sugen på att köra då. Men lämna glykolen hemma! Så blir alla glada.

Startavgiften för "vanliga" bilar blir 100 spänn, lagom för att komma upp o testa lite va?
300:- för "riktiga" bilar  big_smile  wink tongue
+medlemsavgift.

www.dustratracing.se

171 Inlägg
7 april 2011
dr_saab skrev:
Men du slänger väl knappast glykolen?!? Tömmer upp den i ett lämpligt kärl, och återanvänder den!! Så gör vi med våran bil då den inte ska stå med vatten i motorn mellan tävlingarna.
Glykol är en av det VÄRSTA som kan hamna på en preppad bana. Det bli snorhalt, och att sanera det är inte kul och mycket tidsödande! Och för att underlätta för alla är det glykolförbud.
Att vi kör såhär tidigt i år, är för att dom som har sina bilar färdiga, skall kunna komma och testa och tuna sina bilar i tid, innan första tävlingen går av stapeln.  (Första stora tävlingen är den 7e maj!! Tyvärr hade vi inte möjlighet här uppe i norr att köra tidigare, som en del säkert velat göra!)hmm

Men du är välkommen den 21 maj om du är sugen på att köra då. Men lämna glykolen hemma! Så blir alla glada.

Startavgiften för "vanliga" bilar blir 100 spänn, lagom för att komma upp o testa lite va?
300:- för "riktiga" bilar  big_smile  wink tongue
+medlemsavgift.

Klart jag slänger glykolen! (sorteras)
Alla kanske inte har en bra urtappningsplugg som du..
Får med mig massa skit på vägen som jag helst inte stoppar tillbaka.

Självklart har jag full förståelse angående glykolförbudet, men skriv då inte:

"Vi ser ""helst"" att ni byter ut glykolen mot vatten denna dag,"

när du egentligen menar förbud?

och att dumförklara folk på forum ger knappast mer deltaganden..

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Vad hemskt va du tar i då!!  Jag har inte dumförklarat någon här!! Det är din tolkning! (o många som inte vet allt här!!!)  Skrev bara hur man kan göra med glykolen!! Eftersom du tyckte att du måste slänga den. Men det är du själv som bestämmer!(åker du på många race så det blir så dyrt då?? En undran...)
Och nej vi har ingen super urtappning, vi får lösa det ändå, typ. 

Och eftersom jag skrev HELST i första inlägget, var att vi ev inte hade haft tid att preppat banan, men gör vi det så är det glykolförbud, ska genast ändra det, o ursäkta min taskiga svenska
/flisa

Nu är det bara 29 dagar kvar!!! Och då hoppas vi på kanonväder!!!

Kör så det ryker!!

www.dustratracing.se

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Det tar sig i anmälningslistan! Vi kommer att köra i vilket fall den 7e maj, även om det inte blir 30 st på listan. Men vore bra för oss alla att veta om Ni kommer före.
Här ser ni dom som har anmält sig hittills:
http://www.smksoderhamn.com/dragracing/ … malda.html

www.dustratracing.se

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
En vecka kvar nu till premiären!!
Tidtagningen är på sin plats.
I helgen börjar vi preppa banan, o vi hoppas på finväder!

Välkomna upp o kika på lite bilar/mc, käka hamburgare, och/eller kör så det ryker!!

www.smksoderhamn.com

www.dustratracing.se

Allfixare
1 475 Inlägg
30 april 2011
Största anledningen till att det är få deltagare tror jag personligen är för att det bara är 201m sträcka. Jag vet det är inte erat fel, och att det är under helt andra förutsättningar osv. Men ska sanningen fram så är det enligt mig MYCKET roligare att både kolla på och köra 402m.

Vem f*n behöver V8? ;)
117 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
nja, där håller vi inte riktigt med. Dom sista 200 metrarna är mest en transportsträcka som tär på grejerna bara...sen som publik Ser man inte slutet heller ju ;-)
Men jag håller med dig, det är ROLIGARE att Köra 402 m. Men många racers kör hellre 201 m just för att grejerna håller längre. Och att anmälningarna är ganska få, beror på att det just den här helgen krockar med världspremiären i Tierp. Så det är inte alls konstigt + att det finns ett otaligt många banor idag som kör, så konkurrensen är stenhård! Men vi kommer att köra ändå, och dom som kommer, kommer att få köra tills dom lessnar!!
Orsa i Midsommar brukar vara en riktig kul helg om man vill köra eller kolla på mkt bilar!! 402m...

www.dustratracing.se

2 230 Inlägg
4 maj 2011
tja, hur länge kör ni?  såg första starta var kl 10:00
Senast redigerat av Rojpen (4 maj 2011)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök