huntelaar skrev:
Du har säkert rätt i det du säger. Men vi står på samma adress, jag betalar högre premie än honom pga att vi har bockat i att personer under 25 (24 whatever) brukar bilen.
Jag hade haft råd med försäkringen. Dock har jag inte snusslat i att skriva över bilen på min far, utan det är han själv. Om du tycker det är fel, fine. Vad skadar det mig.
Edit: Vill du forsätta vara moraltant kan du gå över till denna tråden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 28&p=1
Klart det stämmer det jag påstått, sådant sitter jag knappast och hittar på, därav den kopierade texten för att du ska förstå att det du och din far gör faktiskt är ett kontraktsbrott och då ett försäkringsbedrägeri, det är inte vad jag TYCKER är fel utan detta är regelverket som gäller.
Efterssom du har råd och är myndig, då är det väl det ärliga sättet att gå tillväga att du äger och betalar bilen själv så som vuxna gör?
Jag förstår mycket väl att din pappa vill vara snäll och hjälpa till men i själva verket gör ni ett försäkringsbedrägeri tillsammans, kolla som jag tidigare skrev med erat bolag vad dom anser om detta.
Försäkringsbedrägeri är som du förhoppningsvis förstår ett ganska allvarligt brott i lagens ögon.
Knappast någon moralkärring, det kriminella beteende som din pappa lär dig gör bland annat att vi andra som har råd att äga och betala för våra bilar själv får betala höga premier, du har aldrig funderat på varför "din" åldersgrupp får betala högre premier?
Nu lägger jag ned den här diskussionen med dig och låter dig istället begrunda detta.
BTW Tack för länken, då kan jag diskutera detta med flera som smiter undan och glider på andra istället för att göra rätt för sig i samhället.