1925
Sök

Airbag funderingar!

243 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
#1
Hejsan , eftersom moderator låste min tidigare tråd ang Airbags för någon började fråga vad man kan använda dom till vid kriminella syften , ber jag er nu snällt att inte fråga detta igen då jag vill få reda på vart man kan göra av dom?

Har 2st airbags en i ratten & en där handsfaket sitter på min Golf 3 , kan man sälja dom & sånt fall vart & hur mycket kan man tänkas få? Då det varit mycket inbrott i bilar där airbags blivit stulna måste ju det vara något slags företag som köper dessa airbags?

Varför jag vill sälja är för att jag dels inte vill ha dom liggandes hemma då dom är "skrämmande" , dels vill jag inte kasta bort dom om det finns något värde i & för att soppgubbarna kanske inte vill ha en airbag upp i ansiktet när dom tömmer min eller sopptippens sopptunna.

Tacksam för alla svar som inte få tråden låst tack! Och istället för att låsa den ta istället bort den kommentar som får den låst / Kalle


Forummoderator
17 893 Inlägg
24 mars 2011
#2
Hmm... Då det inte direkt har med el & bilelektronik att göra flyttar jag den.

Fordonsel och bilelektronik -> Allmänt

Mvh
Dieselsmurfen
Moderator

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 616 Inlägg
24 mars 2011
#3
Koppla på plus och minus, i förlängning sladd innan du slänger dem så kan du få se liten speciell explosion också

De/Dem

8 242 Inlägg
24 mars 2011
#4
illiuminati skrev:
Har 2st airbags en i ratten & en där handsfaket sitter på min Golf 3 , kan man sälja dom & sånt fall vart & hur mycket kan man tänkas få? Då det varit mycket inbrott i bilar där airbags blivit stulna måste ju det vara något slags företag som köper dessa airbags?
Du kan ju naturligtvis sälja dem. Men tänk bara på att airbags är sprängämnesklassade och alltså inte får säljas av privatpersoner egentligen. Dem får dessutom inte transporteras hur som helst, utan dem ska fraktas i speciella lådor. Dem airbags som stjäls säljs vidare till mindre nogräknade verkstäder.


243 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
#5
Ok men då jag egentligen inte har kunskap själv ändå , går det inte åka någonstans där dom monterar ur & kanske ger mig en fem hundring för båda tro?


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 mars 2011
#6
illiuminati skrev:
Ok men då jag egentligen inte har kunskap själv ändå , går det inte åka någonstans där dom monterar ur & kanske ger mig en fem hundring för båda tro?
Eftersom det inte är tillåtet i sverige att handla med begagnade airbags så har du nada chans att tjäna något som helst på laglig väg, det enda du kan göra är att höra med olika verkstäder om dom vill montera ur och köpa om du inte vill ha med det att göra själv.

Det skulle ju inte vara lagligt men det är väl det vettigaste alternativet som ger dig pengar men som sagt, airbags kan nog vara ganska kul att smälla också wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

865 Inlägg
25 mars 2011
#7
använd google så blev jag av med mina iaf från mina volvon... med vad dom betala säger jag inte


243 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
#8
hittar inte mycket , no_fake kanske lust att skriva i privat medelande till mig ? tongue



Sök