3560
Sök

Vilka däck skulle ni rekomendera till min Nissan GT-R?

31 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Tjena!

Funderar på att införskaffa ett par nya däck nu till våren till min GT-R, vilka är att rekomendera?

Idag kör jag med Dunlop SP3000a tror jag dom heter, men dom börjar ha gjort sitt.... vilka skulle ni rekomendera?

Mvh Jocke
Senast redigerat av P957 (25 mars 2011)

276 Inlägg
25 mars 2011
Såg att ralphsdack.se hade ett paket med toyo proxes r888 till Gt-r! Hade väl vart något kanske!

854 Inlägg
25 mars 2011
Kolla upp Michelin Pilot Super Sport. Helt nya för i år och ska vara sjukt bra! Både i vått och torrt. Känner du någon med Porsche så kan du säkrt få läsa den senaste "PorscheÄgaren", där i finns ett test som förklarar lite.

31 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Henjer skrev:
Såg att ralphsdack.se hade ett paket med toyo proxes r888 till Gt-r! Hade väl vart något kanske!

ja de lät bra, ska absolut kolla upp de!

Tack!

31 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Kolla upp Michelin Pilot Super Sport. Helt nya för i år och ska vara sjukt bra! Både i vått och torrt. Känner du någon med Porsche så kan du säkrt få läsa den senaste "PorscheÄgaren", där i finns ett test som förklarar lite.

Ska ta en titt på dom med, tack för tipset!

854 Inlägg
25 mars 2011
MPSS ska ha grepp som ett grymt R-däck på asfalt men ändå ha lika bra grepp på vått som tidigare MPS2. Rätt bra kombination smile Slitstyrkan ska vara bra mycket bättre än tidigare också.

31 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
MPSS ska ha grepp som ett grymt R-däck på asfalt men ändå ha lika bra grepp på vått som tidigare MPS2. Rätt bra kombination smile Slitstyrkan ska vara bra mycket bättre än tidigare också.

Där ser man, tack för den! Ska ta en närmare titt på dom smile

Tack för all hjälp!

Sök