3343
Sök

240 med T5:a

61 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#1
Har fått för mig en liten ide vet dock inte om det är vetigt. men hade tänkt att slänga i en T5a i en 240 big_smile vad tror folk om detta och är det mkt som man måste göra för att få igenom den genom bes? Mer än bromsar? Med motorn är det ju att bygga om motorfästen och det!

Alla svar tas mer än gärna imot big_smile

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

Volvo Fantast
194 Inlägg
27 mars 2011
#2
En T5:a Går inte att regga i en 240, Måste reggas som ombyggt fordon då
Man får regga med 2,5T

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85

61 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
#3
så det går att regga med en GLT motor men inte men en T5 motor alltså??

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)

24 Inlägg
27 mars 2011
#4
glt motor går bra också men vill du ha turbomotor är det lättryck 2,5t som gäller pga effekt bestämmelser för 240 karossen


Nissan 200sx drifting
356 Inlägg
26 september 2011
#5
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..


Nissan 200sx drifting
356 Inlägg
26 september 2011
#6
Bosse86 skrev:
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..

detta är inget jag läst mig till utan talat med reggnings besiktnings gubbe.. så det är deras ord inte mina


24 Inlägg
26 september 2011
#7
Bosse86 skrev:
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..

Ser 2st fel här
Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare
Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original.
Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.
Senast redigerat av Turbopalmen (26 september 2011)


Nissan 200sx drifting
356 Inlägg
26 september 2011
#8
Turbopalmen skrev:
Bosse86 skrev:
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..

Ser 2st fel här
Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare
Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original.
Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.

snackade med gubben på reggningen och han kollade upp det 193hk 270nm det går och finns folk som gjort det. Enligt honom i alla fall.. bakaxeln stämmer jag som snurrar ihop det XD sorry.. Så han mena på att det är den enda motorn som går att regga med... smile hoppas vekligen han inte fiffla till det för mig och kollade fel =P

sorry för felen innan neutral


24 Inlägg
27 september 2011
#9
Bosse86 skrev:
Turbopalmen skrev:
Bosse86 skrev:
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..

Ser 2st fel här
Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare
Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original.
Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.

snackade med gubben på reggningen och han kollade upp det 193hk 270nm det går och finns folk som gjort det. Enligt honom i alla fall.. bakaxeln stämmer jag som snurrar ihop det XD sorry.. Så han mena på att det är den enda motorn som går att regga med... smile hoppas vekligen han inte fiffla till det för mig och kollade fel =P

sorry för felen innan neutral

ja då har jag ju rätt den med 193 hk e ingen t5a det är en 2,4t alltså en lättryckare.
t5an har 225hk. Blanda inte ihop t5an med 2,4t det e inte samma motor....
Senast redigerat av Turbopalmen (27 september 2011)


1 277 Inlägg
27 september 2011
#10
tkr det vore värt att lägga pengar på att uppgradera drivlina å bromssystemet å sen hinka i en t5:a så man regga som ombyggd


Sök