Har fått för mig en liten ide vet dock inte om det är vetigt. men hade tänkt att slänga i en T5a i en 240 vad tror folk om detta och är det mkt som man måste göra för att få igenom den genom bes? Mer än bromsar? Med motorn är det ju att bygga om motorfästen och det!
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..
detta är inget jag läst mig till utan talat med reggnings besiktnings gubbe.. så det är deras ord inte mina
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..
Ser 2st fel här Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original. Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.
Senast redigerat av Turbopalmen (26 september 2011)
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..
Ser 2st fel här Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original. Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.
snackade med gubben på reggningen och han kollade upp det 193hk 270nm det går och finns folk som gjort det. Enligt honom i alla fall.. bakaxeln stämmer jag som snurrar ihop det XD sorry.. Så han mena på att det är den enda motorn som går att regga med... hoppas vekligen han inte fiffla till det för mig och kollade fel =P
det går mig veterligen visst att regga med t5:a kraven ventilerade skivor i fram, du måste skaffa en 2,4l t5:a lättryckare då den levererar 270nm i vrid du får max ha 275nm denna motorn är den enda som klarar det. sen måste den ha en 10/31 utväxling på bakaxeln. så det går å göra sen går det också regga med andra större bättre bromsar om du får ett godkännande intyg av en verkstad som godkänner att konstruktionen håller.. Ju mer dokumentationer du har samt ju seriösare och nogrannare du bygger så kommer det också bli mycket mycket lättare att regga bilen... kolla gärna in min tråd... kommer lägga upp det precis hur man gör..
Ser 2st fel här Nr1. en 2,4t är ingen t5:a utan just en femcylindrig lättryckare Nr2. 10/31 är ingen utväxling utan en typ av bakaxel (1031:a)som satt på motorstarkare 240 bilar original. Och nej t5:a ska inte gå att regga med pga för mycket Hk och Nm, om man inte fifflar med motornummer osv.
snackade med gubben på reggningen och han kollade upp det 193hk 270nm det går och finns folk som gjort det. Enligt honom i alla fall.. bakaxeln stämmer jag som snurrar ihop det XD sorry.. Så han mena på att det är den enda motorn som går att regga med... hoppas vekligen han inte fiffla till det för mig och kollade fel =P
sorry för felen innan
ja då har jag ju rätt den med 193 hk e ingen t5a det är en 2,4t alltså en lättryckare. t5an har 225hk. Blanda inte ihop t5an med 2,4t det e inte samma motor....
Senast redigerat av Turbopalmen (27 september 2011)